WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Var tog rävarna vägen (från WN)?! (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1052609)

imani 2012-03-12 15:05

Rävar kommer och rävar går...WN består

Är det inte så att dagens "kids" kan bli morgondagens rävar?

Kanske skulle dagens rävar ta mer ansvar och lotsa potentialen som finns på WN så att rävtillväxten var stadig?

Gustav 2012-03-12 20:31

Självklart så går folk vidare, eller tröttnar. Det är helt naturligt. Men även WN har förändrats och den processen kom igång samtidigt som köp-o-sälj forumet. Tidigare blev folk irriterade när nykomlingar försökte sälja sina pissiga domäner via WN. Idag finns det en hel forumkategori för folk med den typen av geschäft. Totalförbudet mot egenreklam kom att ersättas med en annonsmarknad. Klart det påverkar forumet i sin helhet.

Westman 2012-03-13 09:31

Citat:

Ursprungligen postat av robertsson (Inlägg 20434782)
Jag säger bara "Det var bättre förr..." :)

Det har varit sant i många, många år. ;)

tartareandesire 2012-03-13 11:32

Citat:

Ursprungligen postat av Westman (Inlägg 20434847)
Det har varit sant i många, många år. ;)

Vad kan det bero på? :) Jag tycker samma sak om mycket, bäst var det innan internet :)

knullis 2012-03-13 13:37

sen e frågan , vilka är de gamla rävarna du menar? startades wn 2003-2004 eller?

FredrikNas 2012-03-13 15:17

Haha.. allt var inte bättre förr,
Ingen mer än jag som kommer ihåg när bedragaren och rixkuken "Decibel" a.ka Håkan Persson (från Sundsall) styrde WN och hotade/ljög för medlemmar i PM. Säger man JX Hosting så är det iallafall betydligt fler som hajar till.

Men visst, profiler som Mats, och många fler lyser med sin frånvaro.

Rvn 2012-03-13 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av FredrikNas (Inlägg 20434877)
Ingen mer än jag som kommer ihåg när bedragaren och rixkuken "Decibel" a.ka Håkan Persson (från Sundsall) styrde WN och hotade/ljög för medlemmar i PM. Säger man JX Hosting så är det iallafall betydligt fler som hajar till.

Kan inte annat än att hålla med! Han blåste mig på 10k och polarn på typ 100k... Värre mytoman har världen sällan skådat...

Anders Larsson 2012-03-13 17:22

Ahh, gamla hederlige Decibel :D
Kom själv undan med några kravbrev och sura samtal med inkassoföretaget.

Mats tillhör verkligen en av de saknade, men han återfinns på ett annat, mer e-handelsinriktat forum.

Gustav 2012-03-13 18:43

Citat:

Ursprungligen postat av FredrikNas (Inlägg 20434877)

Haha. Jag säger ju det. Det var dramatik och aktion. Det var tider. :D

Själv hamnade jag i tingsrätten ungefär i samma veva. Det började med krav om pengar och slutade med vädjanden om att jag skulle radera saker jag hade skrivit på WN. Helt enkelt därför att WN var ett forum som även större aktörer brydde sig om. (Den härvan hade dock ingenting med Decibel att göra).

Posten Logistik AB och större investmentbanker ringde för att fråga om sådant man hade skrivit på forumet. Klarnas chefer (dåvarande Kreditor) nådde man enklast via PM här på forumet.

Allt var inte bättre förr och WN har inte nödvändigtvis blivit sämre heller. Men mycket har förändrats de senaste sju-åtta åren. Forumet har otvivelaktigt tappat det mesta av sin status, även om aktiviteten bland medlemmarna fortfarande är hög. Eller kanske så har svenska Internet blivit mindre av en ankdamm... Folk i min omgivning har i alla fall slutat fråga mig om jag inte ska skaffa mig ett riktigt jobb snart. Det är ju positivt :)

Alto 2012-03-13 19:00

Ja man saknar den gamla goda tiden ;)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson