![]() |
Du kan välja mellan alla telefoner i deras sortiment, även de under "3 provkör".
Mitt val hade fallit på HTC One X eller iPhone 4s. |
Jag har kört tre av dem där fyra telefonerna och skulle ranka dem (+Nexus som också nämndes) enligt nedan - helt baserat på känslan och min egna uppfattning av dem som telefoner (allt ifrån form, känsla och handhavande).
1. Sony Xperia S 2. Samsung Nexus 3. iPhone 4S 4. Samsung Galaxy S2 Men först och främst bör du nog ställa dig frågan om du vill ha Android eller iOS. Det är relativt olika upplevelser t.ex. pga hur Google Android Market (numera Google Play) fungerar vs. Apple appstore. Orkar du inte testa igenom appar utan vill ha sånt som fungerar så är nog iOS att föredra men är du beredd med att installera/avinstallera nån app här och där som kanske inte fungerar 100% och samtidigt vill ha större flexibilitet så är Android att föredra. Xperia Arc S är en otroligt skön upplevelse och när jag hade Xperia Arc S i ena fickan och iPhonen i andra fickan så valde jag uteslutande oftast att använda Xperia Arc S. |
om du kör gmail så blir valet något enklare. =)
har en galaxy nexus och är väl rätt nöjd, skärmen slukar batterier dock så om man använder den aktivt en hel del så kan det kännas som det är i minsta laget. räcker dock för mig och jag gillar dom nya widgetarna i ics samt har bra nytta av larminställningarna för olika mailmappar. |
Citat:
|
Citat:
Varför? Jo jag kände mig fruktansvärt inlåst, de valmöjligheter jag var van vid med inställningar etc. från android och WM fanns inte i Apples telefon. Skulle jag ha närheten av de möjligheterna var jag tvungen att applicera jailbreak. iPhone är bra för de som inte använder sin telefon för annat än nöje/ringa, smsa.. Ställer man lite högre krav och faktiskt använder den som en smarttelefon (var faktiskt WM som var smarttelefoner från början) så ska jag inte behöva sänka mina krav för att vara nöjd med telefonen. De nya Nokia Lumia telefonerna verkar riktigt intressanta! Ska bli spännande och se hur det utvecklar sig med Nokias produktportfölj... Windows Mobile var först med mycket funktioner som i princip alla mobil os har idag. Många av dessa funktioner var en anledning till att välja VM. Så är det inte längre idag, dock så ger inte IOS samma möjligheter. |
Jag kör iPhone 4. Helnöjd. Inget större applefan heller. Men den är grym.
Inte gör stor, inte för liten. Inte för tjock, och inte gör tunn. Skärmen är grym i mina ögon sett. Jag kan maila, surfa och de finns mängder av appar. Jag är medveten om att de är kanske inte den "bästa" telefonen. Men så är det just bara en telefon också, och den klarar alla mina behov med galans och samtidigt utstrålar den kvalite. Men, smaken är som baken. Kvalite och popularitet(läs. Tillgång till appar) var dom sakerna som avgjorde se för mig när ja valde. |
Citat:
Nya Motorola Razr är ju också intressant men är dåligt insatt i den. |
Utan att ha läst alla svar här kan jag säga att jag hade väntat till Galaxy Nexus kommer på erbjudande. Annars kanske du kan överväga en iPhone, men skärmen på iPhone är skrutt jämfört med Nexus tyvärr.
Lumia är väl ingen höjdare heller tyvärr, iaf inte om man hyser ett starkt hat mot IE och riktigt underliga inställningsmöjligheter ;) Och ja, som ni säkert förstår har jag själv en Nexus och är helnöjd. Ruskigt snabb, pure ICS och riktigt bra display :) |
Idag kör Tele2 samma kampanj fast ännu billigare ;) Jag ska skaffa mig en iPhone :D
|
Citat:
"Men, smaken är som baken. Kvalite och popularitet(läs. Tillgång till appar) var dom sakerna som avgjorde se för mig när ja valde. " |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:14. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson