![]() |
Bra fråga imani och dessutom viktig.
Efter att ha jobbat i 15år dag och natt 7 dagar i veckan så var jag minuter från att gå in i den så kallade VÄGGEN. Jag hade inte en sjukskrivningsdag under 20år års tid men för drygt ett års sen så hände det jag blev SJUK och vad värre var Jag han bara bli frisk så drattade jag dit igen. Under 13 månader så låg jag inne på lassa 9 gånger allt från 17 till 4 dygn. Så nu har mina mål och livssituation ändrats en hel del. 1. Nu är mitt mål att om 2,5 år så ska jag inte ha en massa MÅSTEN längre. 2. Jag ska jobba med sånt som är roligt och stimmulerande. 3. Jag ska också KUNNA se mig själv i spegeln varje dag. Livet handlar inte om att egoistiskt förverkliga sin egna behov. 4. SIST men inte minst ”Jag ska inte vara den rikaste på kyrkogården”. |
Mina mål, som jag jobbar på att genomföra:
1. Bygga mitt drömhus 2. Sälja mitt företag "till rätt pris" (inom 15 år) och "leva livet" 3. Bli riktigt vältränad igen (som när jag var 25) Sedan har jag ett mer personligt, men det tror jag jag behåller för mig själv ;-) |
Citat:
Erfarenhet är kanske allt? Citat:
Får upp en dikt i huvudet som jag tycker om av Karin Boye; Den mätta dagen, den är aldrig störst. Den bästa dagen är en dag av törst. Nog finns det mål och mening i vår färd - men det är vägen, som är mödan värd. Det bästa målet är en nattlång rast, där elden tänds och brödet bryts i hast. På ställen, där man sover blott en gång, blir sömnen trygg och drömmen full av sång. Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr. Oändligt är vårt stora äventyr. |
Om jag ska prata om datavärlden, ja då är självklart drömmen att investera i en självgående sida som man inte behöver röra för besökarna hittar dit ändå. Att sidan drar in kanske en nettolön på 30.000-40.000 kronor i månaden via affiliate och adsense och att man kan lulla på hemma i den takt man vill.
En fråga som rör tråden ändå. Hur mycket anser ni att ni behöver ha kvar på kontot efter privata utgifter för att man ska "må bra" och inte kunna känna stress? Att liksom kunna gå på ICA och se den där köttbiten, köpa den och inte behöva tänka på vad den kostar. Citat:
Däremot tror jag att du en vacker dag kommer att sakna allt som du en gång hade och därför bör rätt tid vara inne för att få allt ska klaffa för dig och familjen. Att du i efterhand inte ska känna ångest eller vara rastlös utan ta vara på den lånade tid som vi alla människor har. |
Målet är att bygga upp ett kapital på drygt 100 mill och sedan köra på som investerare.
|
Tidigare så var mitt mål att vara miljonär innan jag är 25.. nu vet jag inte längre om det är ett av mina mål, men det kanske det är.
Ett av mina "mål" som jag lever efter numera är att ta dagen som den kommer. Vi alla ska ändå dö och vad man gör däremellan kvittar mer eller mindre. Det är bäst att man lever livet nu och inte ångrar det man gör. Men drömscenariot skulle vara familj, ett fräscht boende, kunna hålla på med det man gillar, kunna resa hur man vill och bara njuta av det goda samtidigt som man pillar på lite hemsidor då och då.. |
Jag har till viss del nått min dröm då den var att arbeta heltid som webbdesigner.
Nu har jag dock högre ambitioner och vill stiga inom företaget och även få mitt egna företag att bli etablerat. Jag har inga exakta mål uppsatta än dock. Däremot SKA jag ha en riktigt fräsch villa nära havet här på västkusten när jag blir "stor". |
Jag har bara en dröm, det är att ta hem miljonvinsten på lotto. Sen därefter så får vi se hur drömmen fortsätter, men förmodligen blir det ett nytt hus med biosalong, inomhuspool och ett lekrum med lite flippermaskiner, pingisbord och darttavla. Ute på tomten ska det stå två gäststugor som vänner och familj kan bo i när de kommer. Även ett serverrum ska byggas. När bygget är klart kommer jag skänka 1 miljon kronor till de dövas riksförbund samt hjälpa de aktivt med att få in pengar så folk kan få tillbaka sin hörsel.
En resa för hela familjen (syskon, föräldrar och barn från sambons och min sida) kommer oxå ske till något ställe där man kan njuta av lite lyx och även se en massa intressanta saker som ruiner och andra sevärdheter. |
Visst har man många drömmar men något som jag kommer kunna göra till verklighet inom några år är mitt raket projekt SHRTS
|
Citat:
Ska det finnas ett meddelanden på raketen också? "hjälp" eller nåt :) |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:47. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson