WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Når inte webbsidor hos CN (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1052342)

johan1234 2012-02-19 20:43

Vi hade ett par webbservrar som tappade kontakten med en storagenod. Även om problemet är löst kommer det tittas vidare på varför det skedde. Har skett en gång tidigare och jag tror våra tekniker trodde det var borta en gång för alla. Ett par extra larm har satts upp för det dessutom.

JensS 2012-02-19 21:28

Kan detta hända med lastbalanserat? Trodde poängen var att en webbserver inte kunde bli single point Of failure.

aDonis 2012-02-19 21:48

Never mind...

johan1234 2012-02-20 07:16

Bara för att förtydliga. Det vara alltså flera servrar det handlade om. Jag sa ett par som var slarvigt uttryckt. Har fått mer info också... problemet för några kunder var att någon server också rapporterade att den var uppe till lastbalanseraren - trots att de inte kunde leverera rätt data. Vi kommer se vad vi kan göra för förbättringar där under veckan.

Under gårdagen fick sedan vissa också problem att det kändes svajigt. Det handlade dock istället om en DDoS attack som under senare delen av kvällen var helt avvärjd.

Tobbe! 2012-02-20 11:22

Citat:

Ursprungligen postat av johan1234 (Inlägg 20433206)
Bara för att förtydliga. Det vara alltså flera servrar det handlade om. Jag sa ett par som var slarvigt uttryckt. Har fått mer info också... problemet för några kunder var att någon server också rapporterade att den var uppe till lastbalanseraren - trots att de inte kunde leverera rätt data. Vi kommer se vad vi kan göra för förbättringar där under veckan.

Under gårdagen fick sedan vissa också problem att det kändes svajigt. Det handlade dock istället om en DDoS attack som under senare delen av kvällen var helt avvärjd.

Påverkar detta citycloud också?
Min vps var delvis oåtkomlig under samma period. Kanske dock bara var tillfälligt då jag provade, eller om det var något med mitt internet.

johan1234 2012-02-20 15:52

Tobbe - Nix, detta var begränsat till vår nya delade miljö vad jag förstår.

tellus 2012-02-22 13:22

Vet inte om jag varit ensam om att uppleva långvarigt problem med "Connection refused/timeout", för jag vet inte om jag sett några andra trådar här om det? När jag tagit kontakt med CN så verkar jag alltid ha varit först med att påpeka det, trots att det oftast redan pågått i ett par dagar. När jag kollar mina tickets så har totaltiden för driftstörningarna varit i iaf 4 mån (jag har varit kund i 8 mån):

2011-07-07 - 2011-08-30
2011-10-XX - 2011-11-02
2012-01-14 - 2012-02-XX

Det är svårt att bedriva en seriös tjänst på CN som det ser ut idag vilket är trist. Att man har 2h nertid någongång emellanåt är fullt förståeligt, men att få connection refused på var fjärde request under flera mån är ej acceptabelt tycker jag.

aDonis 2012-02-22 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av tellus (Inlägg 20433398)
Vet inte om jag varit ensam om att uppleva långvarigt problem med "Connection refused/timeout", för jag vet inte om jag sett några andra trådar här om det? När jag tagit kontakt med CN så verkar jag alltid ha varit först med att påpeka det, trots att det oftast redan pågått i ett par dagar. När jag kollar mina tickets så har totaltiden för driftstörningarna varit i iaf 4 mån (jag har varit kund i 8 mån):

2011-07-07 - 2011-08-30
2011-10-XX - 2011-11-02
2012-01-14 - 2012-02-XX

Det är svårt att bedriva en seriös tjänst på CN som det ser ut idag vilket är trist. Att man har 2h nertid någongång emellanåt är fullt förståeligt, men att få connection refused på var fjärde request under flera mån är ej acceptabelt tycker jag.

Samma sak händer vår sida och jag har varit i kontakt med dem ang detta. De har dock erkänt att det inte bara jag som haft samma problem och de "jobbar på det". Dock har problemet varit borta någon vecka nu men är tillbaka fr.o.m igår igen, riktigt frustrerande, vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga här.

aDonis 2012-02-22 17:42

Just nu är min sida helt nere och går inte ens att ringa deras support just nu. Såg på deras twitter att de har strul just nu: https://twitter.com/#!/citynetwork

Tobbe! 2012-02-22 17:47

Efter att mina sidor på binero började krånga (likt detta) bytte jag hit. Kanske blir att flytta ut till vps istället?
Har haft samma problem som ovan.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson