WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vad är det egentligen som är problemet hos Binero? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1051778)

johan1234 2012-01-11 14:01

Kan säga att jag tror detta med authkoder kommer mogna under 2012. Vet att vi själva har hittat några buggar som ni nu helt får bort den 18.e när vi uppdaterar och jag kan tänka mig att fler än oss har haft liknande saker i sina relativt nybyggda system runt detta.

Med helt fungerande authkoder så skall man kunna köra copy och paste och på minutrar faktiskt flytta många domäner.

KristianE 2012-01-11 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av gregoff (Inlägg 20429629)
Sant. Kostnader skulle säkerligen öka med ett par 100%.

Några hundra procent räcker inte långt. Vår timtaxa ligger på 675 exkl. moms/h och det är en
ganska normal konsulttaxa. Att göra stora flyttjobb åt en kund kan man knappast göra annat
än på löpande räkning. En enkel sida kanske kan rymmas i månadsavgiften men när folk här skriver
om hundratals domäner som ska flyttas så kan nog inget webbhotell i Sverige bjuda på en sådan
flytt. Oavsett månadsavgift.

gregoff 2012-01-11 15:38

Citat:

Ursprungligen postat av KristianE (Inlägg 20429649)
Några hundra procent räcker inte långt. Vår timtaxa ligger på 675 exkl. moms/h och det är en
ganska normal konsulttaxa. Att göra stora flyttjobb åt en kund kan man knappast göra annat
än på löpande räkning. En enkel sida kanske kan rymmas i månadsavgiften men när folk här skriver
om hundratals domäner som ska flyttas så kan nog inget webbhotell i Sverige bjuda på en sådan
flytt. Oavsett månadsavgift.

Det beror helt och hållet på vad för system man har till sitt förfogande.

mister 2012-01-11 15:59

Det jobbigaste problemet är deras webmail!
När man svarar på mail via explorer så skickas det TOMT!

Börjar gå mig på nerverna!

Westman 2012-01-11 19:06

Citat:

Ursprungligen postat av Westman (Inlägg 20429627)
Jag har (snart har haft) ett par såna kunder nämligen och de får en intressant upplevelse nu när de ska byta till andra leverantörer. Allt från Binero till One.

Jag ska förklara mig så det inte blir fler missförstånd. "Allt från Binero till One" avser "andra leverantörer" och inte att de byter från Binero till One. Det är/var ju mina kunder, inte Bineros (men nu är några det). :)

gregoff 2012-01-12 07:56

Då var mailen och tillhörande domän flyttat från Binero till CityNetwork. Flytt av .se-adresser var något smidigare än övriga toppdomäner (denna gången i alla fall).

Enda strulet var att min Outlook bestämde sig för att hänga sig när jag skulle kopiera mailen från mailservern hos Binero till min lokala datafil i Outlook så att drygt hälften försvann. Orsaken vet jag inte men surt var det.

SEAPelle 2012-01-12 12:57

Citat:

Ursprungligen postat av KristianE (Inlägg 20429649)
ganska normal konsulttaxa.

Skulle till och med säga att den är ganska låg i min värld...

johan1234 2012-01-12 15:29

Väkommen till City gregoff!

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:20.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson