![]() |
Citat:
Att support-personal har tillgång till systemstatus i realtid är för mig också en helt grundläggande funktion för att supporten faktiskt ska vara informerad. Det borde inte krävas mer än ett par timmars utbildning och förutsatt att det finns en vettig övervakning för teknikerna är ju också exporten/anpassningen snabbt fixad. Dock måste jag säga att när svarstiden är nästan exakt 9 sekunder många gånger får det mig också att tro att felet kan ligga hos skribenten. Laddar han in ett stort bibliotek innan testkoden med några inneboende problem? Gör han testerna från en extern maskin och så att han faktiskt testar sitt nät mer än han testar svarstiden hos databasen? Men sen finns ju också möjligheten att de körs lokalt på webbhotell utan någon felande kod inblandad och databas-servern ger 3-9 sekunders tider för anslutning och inloggning. Det är långt ifrån acceptabelt för någon miljö - oavsett om det är billig shared hosting. Sen kan ju också nämnas att persistent connections till MySQL nästan alltid är totalt felanvändna och ger mer skada än nytta. |
Citat:
Givetvis ska supporten ha tillgång till intern systemstatus i realtid, men att se externa mätningar(som efterfrågades) på alla webbhotellets siter är något helt annat. Jag skrev också att det här ofta kan bli mycket bättre. |
Jag tänker ofta på optimering i mina skript och med exekveringsförlopp på några tusendels sekunder så är webbplatsen oftast blixtsnabb. Nyttjat RAM c:a 1 Mb. I koden redogör jag för att ingen annan kod kompileras eller körs emellan tidmätningarna.
Man vinner inte mycket på persistent connections i mysql gentemot andra mer komplexa databaser. Anledning till pconnect i mitt fall är i hopp om att hitta en redan öppen kanal istället för att skapa en ny. I avseende just delayen vid anslutning. Efter att ha googlat lite hittar jag massor med trådar om just 3000ms och 9000ms delayer mot mysql. De beror alla på en bugg i linuxkerneln åtgärdad i 2.6.24.5. Det visar sig att FSDatas kernel från 2008 tillhör just de versioner där buggen bekräftats. Stämmer ju onekligen in med problematiken jag har också. Länk för den vetgirige: http://www.linuxquestions.org/questi...ctions-613670/ Har ringt upp FSData om detta men de verkar ytterst ointresserade på supporten. Jag tyckte det då var lämpligt att tala med en ansvarig tekniker, och en sådan ska ringa upp mig sa dom. Supportkillen sa inte ens adjö när han la på. Av erfarenhet 2 ggr tidigare kommer nog aldrig teknikern ringa. Men vi väntar och ser... :) Ser ingen mening att använda ticketsystemet för supportärenden. Det tar alltid minst 2-3 dagar innan ärendet vänder. |
Måste bara berömma FSData utöver all kritik i tråden jag gett. Har talat med tekniker Henrik. Han är relativt nyanställd men mkt trevlig och ställde bra frågor och visade stort intresse för ärendet. Bra kille! Han kommer återkoppla imorgon efter att ha undersökt lite mera.
ITisGood.se: Tråden om CityNetwork återfinns här http://www.wn.se/t1049425.html. Det visade sig att Citynetwork tog till sig av kritiken, men jag valde att stänga mitt konto hos dom ändå då. Det är trist att man inte blir bemött förrän man går ut offentligt på WN.se. Min personliga åsikt är att CityNetwork borde få växa till sig lite grann. Hitta en stabil lösning som branschen känner igen och stå fast vid den. Kanske blev jag kund när skruvandet på variabler hade sin topp. Men det är erfarenheten jag fick. För övrigt hade de en svajig prestanda. Ibland jättesnabbt, ibland segade det till åt Bineros håll. Prestandan bekräftade dom hade varit ett problem. Detta var juli/augusti 2011. |
Henke är en klippa och en riktigt trevlig prick. :)
Nu blir detta såklart rapporterat och undersökt, men jag kommer noga följa arbetet ändå. Men jag tycker att det låter oroväckande att du behöver vänta 2-3 dagar på att få svar från supporten, för så är det verkligen inte i normala fall. Oftast ligger inte ett ärende obesvarat mer än en halvtimme och som högst ett par timmar. PM:a gärna ditt ärende till mig, så undersöker jag var vi har brustit i våra rutiner. |
Citat:
|
Citat:
Jag försökte inte på något sätt förringa njoy's ursprungliga problem, om det råkade tolkas på det viset. |
jgabor: Hela hösten har det varit flera dagar mellan svaren. Det tillhör mer vanlighet än ovanlighet. På ärendet registrerat den 9 sep svarade FSData först den 16 sep att supporten hade mkt att göra och därefter 19 sep kom det egentliga svaret.
När jag registrerade kontot tyckte jag FSData hade god prestanda. Säljaren sa att FSData ska vara snabbast, annars skulle jag bara ringa så fixade dom det. Man får väl ha lite is i magen om sånt, men det var definitivt inget "bara ringa". |
Citat:
Som sagt, PM:a gärna ditt ärende- eller kundnummer till mig så lovar jag att undersöka var i våra rutiner som vi har brustit, och att göra allt vi kan för att det inte ska ske igen. Och var heller inte rädd för att höra av dig till mig, om du får någonsin får vänta flera dagar på ett svar igen. |
jgabor: Kan du inte titta på ert system för att bli uppringd också? Jag väntar fortfarande, några veckor efter det att jag knappat in mitt nummer, på att bli uppringd. Hade det varit en gång kunde jag köpt att det var fel nummer jag tryckt in, men 2 gånger av 2 försök har misslyckats.
Fast jag verkar komma till er via något kundtjänstbolag som heter Glidecom, kanske där problemet ligger. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:35. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson