![]() |
Istället för att skicka användaren till annan sida visa olika html-kod, typ
|
Citat:
|
Ja?!
Istället för att göra en return sätter man en variabel $booking_status="closed"; eller mostsvarade sedan efter gör man en switch switch ($booking_status){ case "closed" : default: //gör detta break; case "open" : //gör detta break; case "halfopen" : //gör detta break; } |
Citat:
|
Ja det kan du men du måste öppna och stänga dina php taggar. Alternativt, skriv html koden i din echo.
såhär: <?php switch ($booking_status){ case "closed" : default: ?> <b>En fet text</b> <?php break; case "open" : echo "<b>En fet text</b>"; break; case "halfopen" : ?> <b><?php echo "<em>En både fet och kursiv text</em>"; ?></b> <?php break; ?> Själv skriver jag all html kod i echo Blir så himla stökigt annars. |
Har försökt mig på en annan variant nu..
Har ingen aning om jag ens gjort i närheten av rätt, men att något är fel det vet jag! ;) För den visar båda offlinebilden och onlinebilden när den är offline. Else visas alltså även fast en If är uppfylld. Jag vill att om en If är uppfylld ska inte Else visas. Jag kanske är helt ute och cyklar? :P Hjälp mig gärna! ;) PHP-kod:
|
PHP-kod:
PHP-kod:
|
Citat:
|
Har modifierat till denna kod nu:
PHP-kod:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:38. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson