WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Feedback på libris24.com (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1049966)

P3N 2011-09-23 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av Caliber (Inlägg 20418555)
Angående lite mer margin, visst det kan vara bra med lite mer så det blir luftigare.

Det var bara höger och vänster marginalen jag tänkte på.

Advocacy 2011-09-24 12:23

Citat:

Ursprungligen postat av Caliber (Inlägg 20418555)
Jag har gjort ett bra val av domännamn.

Internetbokhandeln heter libris, min sida heter Libris24.com och är en annonssida.

Det fanns en anledning till att jag frågade, det är nämligen inte så kristallklart som du tror. Glöm inte vem som sade det först ;)

Caliber 2011-09-24 19:46

Citat:

Ursprungligen postat av Advocacy (Inlägg 20418619)
Det fanns en anledning till att jag frågade, det är nämligen inte så kristallklart som du tror. Glöm inte vem som sade det först ;)

Ingenting att oroa sig över, jag har allt under kontroll ;)

haljan 2011-09-30 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av Caliber (Inlägg 20418649)
Ingenting att oroa sig över, jag har allt under kontroll ;)

Vi får väl hoppas det...
Att döpa sidan till Libris24.com är som att skapa en sida som heter Volvo24.com som lägger ut annonser på begagnade bilar...

Caliber 2011-10-04 20:47

Citat:

Ursprungligen postat av haljan (Inlägg 20419138)
Vi får väl hoppas det...
Att döpa sidan till Libris24.com är som att skapa en sida som heter Volvo24.com som lägger ut annonser på begagnade bilar...

Med det resonemanget ska det heller inte gå att heta adlibris och ägna sig åt bokhandel. Sedan så är volvo ett internationellt känt varumärke, libris långt därifrån, så din liknelse är för extrem.

Advocacy 2011-10-04 21:36

extrem och extrem, båda är latinska ord som är varumärken

Caliber 2011-10-05 19:11

Citat:

Ursprungligen postat av Advocacy (Inlägg 20419460)
extrem och extrem, båda är latinska ord som är varumärken

Visst, båda är latinska ord men å andra sidan är äpplen och päron båda frukter.

Nu börjar det bli lite väl off topic så om någon vill diskutera detta vidare kan vi göra det via PM.

StefanW 2011-10-05 20:48

Citat:

Ursprungligen postat av Caliber (Inlägg 20419545)
Visst, båda är latinska ord men å andra sidan är äpplen och päron båda frukter.

Båda är varumärken. Det spelar ingen roll att Volvo är större.

digiArt 2011-10-06 08:24

Ska vi vara petiga är Volvo som vi känner det i form av bilen ett registrerat varumärke. Första ingivningsdatum var redan 1927 (kuriosa, inget som tillför diskussionen).

Tittar vi på Libris däremot så är det sant att det finns företag som har detta i sitt namn, sex stycken för närvarande. I varumärkesregistret finns det endast en registrering för Libris, i klass 5 för farmaceutiska och veterinära preparat till exempel (listan är längre, men det finns inget rörande tryckta eller elektroniska medier).

Vet inte varför diskussionen har tagit en vändning och landat i domännamnets vara eller icke vara och varumärkesintrång när ursprunget var önskemål om synpunkter på tjänsten.

haljan 2011-10-06 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av digiArt (Inlägg 20419579)
Vet inte varför diskussionen har tagit en vändning och landat i domännamnets vara eller icke vara och varumärkesintrång när ursprunget var önskemål om synpunkter på tjänsten.

Det var väl mitt fel att det blev så, jag ville bara påpeka att det kan (observera orden "kan") bli problem med namnet. Å namnet är väl ändå en del av tjänsten/företaget. Jag trodde inte att det skulle bli så stor grej av det. Jag ska bättra mig ;)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:50.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson