![]() |
Kul annons men de framstår ju inte direkt som ett seriöst företag. Man får heller inte veta det minsta lilla om vad det handlar om.
|
Otroligt "skön" annons, de kommer förmodligen att få exakt de sökanden som de vill ha. Ett ypperligt sätt att slippa hundratals ointressanta sökanden.
Sen om jag själv hade velat jobba där, både ja och nej :) |
Man får ju lite blandade känslor av den annonsen.
Det verkar ju vara en kul miljö där man verkligen har kul på jobbet. Men för att jag ska trivas måste det nog det nog vara en seriös grund med väldigt ambitiösa och drivna medarbetare för att det ska fungera. Jag letar just nu efter jobb och det är lite den typen av jobb som jag vill ha. En startup med en väldigt intressant webbtjänst och ett kul gäng(om något har något tips så får ni gärna skicka PM :) ). Tyvärr känns inte produkten så bra eller intressant i det här fallet. Grupp-sms är ju inte direkt något nytt och det kan man ju ganska enkelt göra i de allra flesta telefoner redan. Det är ju bara att skapa grupper i kontaktboken som man skickar till. Visst man får en del extra funktionalitet med det här, men allt detta vill man knappast göra via SMS. Detta är ju bättre att lösa med en app som t.ex. WhatsApp i dagsläget, men det kräver ju att alla har en smartphone. Jag hade en likande tjänst för ett antal år(2008 tror jag det var) sedan som det aldrig blev något av. Att använda SMS för detta 2011 känns som att man är lite för sent ute. http://smsgrupp.se/ |
Citat:
|
Citat:
En bra företagskultur handlar ju om så mycket mer än att bara ha en avslappnad stämning och ha kul på jobbet. Syftet med att jobba med att få en bra företagskultur är att motivera arbetarna så att de presterar maximalt och jobbar mot ett gemensamt mål. I det där fallet kan ju kulturen kan ju lika gärna vara att man bara lallar runt och inte bryr sig så mycket om resultatet. En annons kan gärna vara rolig och skriven med glimten i ögat för att få rätt rätt människor dit, men i den där annonsen blir det nästan lite för mycket och man ligger i gränslandet och kan verka oseriösa. Det behöver givetvis inte vara så. |
Min första tanke var att bolaget kursat om ett år. Men jag har förhoppningsvis helt fel.
Det lät lite väl mycket som en dotcom-lekstuga. |
Kul annons, men jag tror inte på själva produkten och känns väldigt riskabelt bolag med denna typen av tjänst.
BOKSLUT & NYCKELTAL Vi har inte fått bolagets första bokslut. Läs mer om bolagets status här läs mer Antal anställda: 1-4 Omsättning: 500 - 699 tkr |
Citat:
//Edit Hm, det här ser ut som egenreklam inser jag nu, men det är inte menat som egenreklam.. anyway, radera det om det är egenreklam:P |
abergman:
Självklart ingen egenreklam för din del. Skulle din post moddas så skulle det nog bli uppror här. :) Bra om moderbolaget är seriöst och bra. Borgar ju för säkerhet och stabilitet. |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:27. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson