WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bästa webhotellet nu? Trött på Binero (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1049215)

MusikMixen 2011-07-24 12:32

Jag håller fullständigt med tartareandesire. Loopia är oslagbar när det gäller domäner och support (enligt mig). Kan bara lyfta på hatten och buga för en trevlig service jag fått därifrån.

När det gäller serverbiten så är kanske inte Loopia bland de bästa, ibland kan det gå väldigt trögt att driva en mySQL sida på deras servrar men o andra sidan är det väl så hos de flesta. Vill man vara säker köper man en hostad server.

Citynetwork är aktiva här och ger även svar en helg, det ser jag som positivt, sedan om de fixar allt vet jag inte, men att visa sig brukar göra mycket :)

johan1234 2011-07-24 17:10

Citat:

Ursprungligen postat av AniVision (Inlägg 20412495)
Citynetwork går ju inte ens att beställa ifrån, länken "order" är ju bruten...

Edit: jag såg just att det gäller den engelska sidan www.citynetwork.eu, inte den svenska...

Vi har ett problem på den engelska sidan som vi jobbar på. Det är www.citynetwork.se som gäller för oss i Sverige.

SEAPelle 2011-07-25 11:30

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20412415)
Beror lite på vad man prioriterar. Det enda svenska webbhotellet med en bra kontrollpanel som inte är cpanel är Loopia enligt mig.

Alla pratar så mycket om kontrollpanel och fördelar med vissa och nackdelar med andra.
Är det inte snart dags vi skapar en tråd om just kontrollpaneler där alla får säga sitt så webhotellen förstår vad kunderna egentligen önskar?

frankw 2011-07-31 13:16

Gräset är inte grönare på andra sidan, loopia har legat nere för mitt forum ganska mycket senaste veckan.. sen har jag redan en ganska tung sida men sen blir den fantastisk seg när det kommer trafik 100-200 st besökare samtidigt.. däremot är jag nöjd med loopias service ska tilläggas.

lånar tråden lite men inom topic ändå:
vad kostar det att lägga en sajt på en egen server?skulle det snabba upp det hela eller ligger felet på forumet?

Danielos 2011-07-31 13:34

Citat:

Ursprungligen postat av frankw (Inlägg 20413151)
vad kostar det att lägga en sajt på en egen server? Skulle det snabba upp det hela eller ligger felet på forumet?

Självklart kan du skaffa en egen server om du har budget för det och kan serveradministration, men generellt tycker jag inte att ditt forum är stort nog för att behöva egen server, ta en titt och försök hitta ett webbhotell som har lastbalansering, garanterat dedikerade php-processer samt erbjuder memcached, då vBulletin drar stor fördel av memcached.

tartareandesire 2011-07-31 19:02

Citat:

Ursprungligen postat av Danielos (Inlägg 20413153)
Självklart kan du skaffa en egen server om du har budget för det och kan serveradministration, men generellt tycker jag inte att ditt forum är stort nog för att behöva egen server, ta en titt och försök hitta ett webbhotell som har lastbalansering, garanterat dedikerade php-processer samt erbjuder memcached, då vBulletin drar stor fördel av memcached.

Vilket webbhotell kan du tänkas syfta på då? :)

Man behöver ju inte skaffa egen server trots att man inte vill ha en traditionell webbhotellösning. City Networks molnhosting är också ett trevligt alternativ värt att titta på.

Danielos 2011-07-31 20:44

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20413169)
Vilket webbhotell kan du tänkas syfta på då? :)

Det behöver nödvändigvis inte vara EgenSajt utan kan vara vilket somhelst inkl. citynetwork förutsatt att man erbjuder memcached, är dock inte insatt i vilka webbhotell som erbjuder detta, utan mitt råd till frankw var mest att leta runt, kanske han hittar någon till eller två om han letar?

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20413169)
City Networks molnhosting är också ett trevligt alternativ värt att titta på.

Dock förutsatt, tycker jag om, CityNetwork erbjuder memcached.

johan1234 2011-07-31 23:43

Respekterar dina tankar danielos men förstår inte riktigt den hårda pushen för memcached. Vi vet väldigt lite om behoven då Erik inte sagt mycket - och även om vi kör memcached så hjälper det inte i alla fall. De fallen memcached verkligen ger massor är vid tungt databasanvändande tex. Dvs man lyfter många gånger bort den tunga lasten från en databas. Skulle Erik köra en statisk html-sajt känns det mer irrelevant kanske?

I våra delade miljöer kör vi klustrat, lastdelat och ett par nivåer av cachning. Hur mycket man tar del av cache beror lite på vad du kör. I detta fallet tror jag inte jag vet tillräckligt om vad han kommer köra som sagt. Vi kör stora standardiserade miljöer som passar de flesta - men inte alla.

tartareandesire nämner också City Cloud. För att svara på frågan där så är inget automatiskt memcached användande där. City Cloud är en tjänst där du sätter upp dina virtuella servrar precis som du gör i Amazons EC2. Du kan självklart lätt sätta upp ett par memcached servrar med tungt med internminne och avlasta en eventuell databas eller liknande även där. Dock som sagt inte något automatiskt.

Om jag får gissa har Erik relativt standardiserade sajter då han kommer från delad miljö hos Binero. Tror det passar bra hos de flesta. Handlar nog mer om att kanske Binero haft problem generellt och han tröttnat på det kanske.

Hoppas det svarar på en fråga eller två.

AndersN 2011-08-01 09:37

Johan1234, jag tror du missat att Danielos svarar på frankw inlägg där han faktiskt skriver att han har en relativt tung sida med ett forum som är segt.

Danielos 2011-08-01 10:36

Citat:

Ursprungligen postat av AndersN (Inlägg 20413206)
Johan1234, jag tror du missat att Danielos svarar på frankw inlägg där han faktiskt skriver att han har en relativt tung sida med ett forum som är segt.

Jo, jag tror också du missade lite det, Johan1234 ;) för de flesta är det som du säger inte nödvändigt med memcached utan räcker med en PHP kod accelerator, som xcache, APC eller liknande (om man kör php), problemet med opt-kod cache är att dom inte stöder lastbalanserad miljö, det var därför som LiveJournal utvecklade memcached för sin lastbalanserade miljö, och just mycket tunga php program som vBulletin drar mycket stor nytta av memcached, speciellt om det är en lastbalanserad miljö.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:00.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson