![]() |
Loopia svarar inte riktigt på frågan om Wildcard SSL utan nämner istället deras gratistjänst {dinsubdomän.}dindomän.se.loopiasecure.com.
|
oderland: Glömde svara på ditt inlägg. Det som var ostabilt var webbplatserna. Jobbade frekvent med en kunds webbplats som låg på oderland. Inom loppet av två månader var det kanske 4-6 ggr FTP-servern dog eller som webbplatsen gick ner. Ibland båda samtidigt. Nertiden varade allt från några minuter upp till timmen.
Var du i kontakt med supporten angående detta? Låter som ett problem med att ip blivit spärrad. Så klart inte bra, men vi har inte de nertider du påpekar så kontakta gärna vår support eller drift nästa gång du kommer i kontakt med konto hos oss. Så klart funkar det fint med wildcard SSL om man inte skall hantera det via kontrollpanelen. Vi säljer sådana paket till kund idag. Förhoppningsvis fixar Cpanel hanteringen av dessa i snar framtid direkt i kontrollpanelen. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Xamda: Jag vet inte vad marknadspriset är, men betala 5 ggr mer första året för ett certifikat än vad jag lägger hos annan säljare känns inte som marknadspris.
tartareandesire: Anpassad sortering (efter kolumnrubrik). Notera min erfarenhet är från när Loopia krävde dubbel inloggning om det gällde dns eller hosting. Behöver jag uppdateras? Danielos: Tack jag har mailat, men har problem att få svar. Det har gått längre än en vecka och bara ett fåtal svar har rullat in. Kan tillägga att Loopia erbjuder inga certifikatlösningar alls annat än deras loopiasecure lösning. |
njoy:
Är det precis samma certifikatutfärdare på priserna du jämför? Du kan köpa ett Godaddy- Wildcard-cert för 199 USD medans ett från Verisign kan kosta 999 USD. |
Citat:
|
KristianE: Vet inte om det är olika certifikatutfärdare, men du är helt korrekt i påståendet. Det finns nog inget bestämt marknadspris riktigt så jag får ta tillbaka det uttalandet.
Danielos: egensajt.se var nog den enda verksamhet jag inte hade mailar så beklagar att jag missat dig, eller lät dig tro att du gått miste om mail. Det kan vara värt att nämna hur det gick för oss. Efter en tripp hos Binero (alltid stöttat Binero annars och önskar dom det bästa), över till strongbox vps (uuh vilken massa spakar), sen över till CityCloud (kul idé men man får drifta allt själv), sen över till City Network (här fanns varken personal med branschvana eller logik i deras avvikande setup och motiveringar bakom det - finns annan tråd om ämnet), tillbaka till Binero (som tyvärr har dåliga svarstider och slöa databaskopplingar), till att slutligen landa hos FSData (mkt gott bemötande per telefon). FSData stöder wildcard SSL och de slår nog alla andra webbhotell hittills i prestanda (peppar peppar) med hästlängder, utom möjligen loopia som nog är likvärdigt snabb. Jag uttryckte mig negativt om FSData i början av tråden att deras kontrollpanel waff inte är från detta århundrade. Fick positiva nyheter att de har en ny kontrollpanel på gång redan, okänt när den kommer ut. Det välkomnar jag! |
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:27. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson