![]() |
Citat:
Även du menar alltså att en del BLIR avstängda "helt utan anledning"? ;) Citat:
|
Citat:
|
Nu påstod väl inte Google att inga sales hade skett. Han skrev ju själv att Google sa:
"Vi har granskat våra uppgifter och har fastställt att ditt AdSense-konto riskerar att framkalla ogiltig aktivitet." Baserat på att han själv sa att hans sida är anpassat för klick tror jag inte han är alltför oskyldig att inte vilja framkalla extra klick. Tex låg Adsense under en rubrik "Vi gillar" vilket borde vara "Annonser" osv. Vidare verkar han inte alltför angelägen i ärendet då han inte besvarat en enda fråga här i tråden :) |
Citat:
Vad gäller egna klick så leder det knappast heller omedelbart till avstängning. Det är många som klickat på sina egna annonser av misstag utan att ha fått vare sig varning eller avstängning som resultat. Google är smartare än så. |
Det går faktiskt att tjäna relativt bra med affiliateannonser på nischade sidor.
Bäst är väl olika spelsidor eller i övrigt väldigt nischade områden där det finns annonsörer. Annars kan du blogga och försöka ta betalt för inlägg. |
jag ligger på tredjeplatsen om man är inne på google.se och söker på hjärnskakning
dessutom har jag sagt till mina vänner att inte klicka och jag har absolut inte klickat på någon reklam. dessutom har jag inlänkar men det går inte att se om du söker på hjärnskakning då sidan är en idn-domän. Jag tror helt enkelt att mina 100 klick inte gick vidare till nåt sälj och att googles robotar blev misstänksamma och stängde ner mig. Hade jag gjort något fel hade det känts okej men jag har varit superförsiktig för att ingenting skulle strula sig så jag e galen på google just nu. Dessutom svarar dom att dom inte vill svara på vad jag gjort för fel utan bara riskerar att framkalla ogiltiga klick. Först blev jag bara förvånad och nu e jag fett sur. Speciellt när man ser en massa sidor som bryter mot reglerna man som får ligga kvar. ( säkert för att de resulterar i sälj ) och att mina sidor var uppbyggde för klick menar jag att det bara står fakta på sidorna. Jag försöker inte sälja något eller nämner några produkter så därför skulle det bli svårt att använda nån affiliate verksamhet som att sälja nån produkt på hjärnskakning.se och jag har inte nämnt hjärnskakning.se här för att få folk att klicka på reklamen utan för det är min första sida som är min mall till mina andra sidor. Frågar jag om den sidan så får jag svar på alla mina hemsidor i princip. Och jag är relativit ny så jag frågar gärna hellre än att sitta och fundera på nåt. Ni får gärna lista program som använder sig av svenska och pay per click som är bra! tack! |
mina 100 klick har jag inte fått på en månad utan sen jag startade sidan
|
Citat:
|
jo men grejen är att nån här sa att han inte kunde hitta den över huvudtaget.
|
Citat:
Som nosnaj poängterade tidigare så ligger dina AdSense-block under rubriken "Vi gillar" på stödstrumpor-sidan (var det så på hjärnskakning med kanske?). Detta är ett solklart exempel på att bryta mot AdSense riktlinjer. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:28. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson