![]() |
Vi kör med Fortnox, dock tycker jag det är en hel det buggar.
Samt dom som kodar skiten funderar man på deras kompetens. Väldigt mycket ändringar som känns som inte riktigt är kompatibel med nuvarande struktur. Samt att dom verkar göra ändringar av kod mitt på dagen och inte på natten ibland, varje gång dom gjort någon ändring har saker slutat fungera. Deras API ska vi inte ens prata om, deras dokumentation stämmer ju inte ens i verkligheten utan man får testa sig fram för få saker fungera. Du kan skapa dublett av samma kunder med samma uppgifter. Sedan en gång fick dom för sig ändra charset på sitt API utan informera, alla åäö blir helt CP på alla fakturor o kunduppgifter under en tid. Även om det blivit bättre sista tiden, men ändå. Tidigare klarade inte ens fortnox av hantera våra fakturavolymer utan bugga ut och ge error vid fakturering. |
swedbanks ebokföring som körs av speedledger är suveränt, nackdel med det är att det är jobbigare att söka fel i än edison som vi körde förr, men med den tid vi sparar sedan vi gick över till e-bokföring är det ändå helt rätt val för oss
|
Citat:
|
Vore mycket intresserad av fler åsikter i tråden - vilket internetbaserat bokföringsprogram kör du och hur nöjd är du?
|
Fortnox - väldigt nöjd.
|
Jag, som relativt ny egen företagare och utan vidare förkunskaper om bokföring, kör Zervant för bokföring samt fakturering. Jag är riktigt nöjd då det är lättanvänt, billigt och så ser det betydligt mycket snyggare ut jämfört med många andra bokföringsprogram - vilket uppskattas av mig.
Då jag inte har testat på så många olika bokföringsprogram kan jag inte uttala mig hur Zervant står sig jämfört med andra, men det kan helt klart vara värt att kolla in! |
Någon här som kör Visma avendo eEkonomi? Det ser ju åtminstone bra ut. Men hur svårt är det när det kommer till bokslut? För kör man deras Visma Eget Aktiebolag så är det ju tusen gånger enklare vid bokslut, förutsatt att man kan göra ett förenklat (om det nu kallas så äve n för ABn).
|
Jag kör visma avendo e-ekonomi. Började med det iår så ska göra mitt första bokslut i programmet snart. Kan återkomma med hur det gick;)
|
Härligt Monkboll, uppskattar om du vill göra det :)
Vad har du för typ av bolag? Faktureringsmetod/kontantmetod samt gör du förenklat bokslut? |
Har även jag börjar med avendo ekonomi
Men vet inte om jag ska göra bokslutet själv...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:55. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson