WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Problem med åtkomst - City Network (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1048897)

Erik Stenman 2011-07-01 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av Danielos (Inlägg 20410291)
Det skulle jag inte tro, timeouten verkar ju vara mot lastbalanserarnas backend. Det troliga är att en databas koppling får php att tima ut på backend skulle vara min gissning. Eller är det så att du inte ligger på den nya lastbalanserade plattformen? Lägg upp en php fil utan databas och kolla om den också timar ut.

Jag borde ligga på det nya vad jag vet. Ny kontrollpanel, men jag vet inte om det innebär att jag ligger på nya plattformen.

Tillägg: När jag lägger upp en vanlig .html-sida fungerar det. Dock inte om jag lägger upp en index.php som bara innehåller: <?php ?>

Erik Stenman 2011-07-01 17:49

Problemen började i tisdag kväll eller onsdag ser jag nu i mina loggar och inte senare. Synd att jag upptäckte det så sent :(

johan1234 2011-07-01 18:20

Tekniker finns alltid tillgängliga vare sig supporten är stängd eller ej. Drog ett pm till dig med förklaring... men kort var det alltså ett par php-cgi-processer som hängt sig. Vi kollar vidare hur detta kunde ske.

Det ska fungera finfint för dig nu med andra ord.

Danielos 2011-07-02 23:52

Citat:

Ursprungligen postat av johan1234 (Inlägg 20410303)
men kort var det alltså ett par php-cgi-processer som hängt sig.

Att php-cgi processer hänger sig är rätt vanligt och för att undvika detta (döda den hängda php-cgi processen och starta en ny) så är ett hett tips att köra en php-cgi manager och den bästa jag känner till är php-fpm.

johan1234 2011-07-03 15:10

Tack för tipset Danielos. Tror teknikerna kör något men skickar vidare tipset direkt till dem.

abergman 2011-07-03 20:19

Citat:

Ursprungligen postat av Danielos (Inlägg 20410394)
Att php-cgi processer hänger sig är rätt vanligt och för att undvika detta (döda den hängda php-cgi processen och starta en ny) så är ett hett tips att köra en php-cgi manager och den bästa jag känner till är php-fpm.

Atomias lösning bygger inte på php-fpm utan på vanlig fcgi med en vanlig cgi-spawner / konto. Vilket som vi båda vet är den enkla lösningen.

Anders Karlsson 2011-07-03 21:17

Citat:

Ursprungligen postat av AndersN (Inlägg 20410246)
Har inte märkt av något själv, och då har jag flera sidor i både nya och gamla miljön.
Däremot har jag känt av lite dippar på FTP:n som ibland gör time-out.

Har däremot blivit bättre senaste dagarna.

Vi testar en av CityNetworks servrar 24 timmar per dygn och på det kontot har vi inte märkt någon prestandaförsämring utan. Det har tuffat på bra.

Erik Stenman 2011-11-01 15:04

Hej Johan.
Jag upplever samma fel nu igen. Skulle uppskatta om du eller någon tekniker fixade till det. Sitter och väntar i er telekö nu..

Erik Stenman 2011-11-01 15:16

Förhoppningsvis var det ert "generella fel" som ni skrev ut som spökade för nu funkar allt. Men jag upplevde samma symptom som sist, dvs php-processerna hade hängt sig.

BarateaU 2011-11-01 15:23

Satt i telekö nyss men sidan hoppade igång igen så lade på.
Men sidan går ofta segt, kanske har med server loaden att göra,
3.51 2.63 1.98

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson