WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Tre stänger ner sitt affil hos TD (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1048768)

FredrikMH 2011-06-21 20:13

Tack för infon Olof :)

Det känns betydligt mer logiskt om Tre väljer att annonsera på Adrecord genom Witty. Vad jag förstått har Tradedoubler ganska höga konstnader jämfört med andra nätverk.

Men att bara synas genom Witty måste ändå resultera i väldigt få publishers, och det känns inte som ett vinstdrag precis.

BarateaU 2011-06-21 20:14

Citat:

Ursprungligen postat av FredrikMH (Inlägg 20409309)
Det känns betydligt mer logiskt om Tre väljer att annonsera på Adrecord genom Witty. Vad jag förstått har Tradedoubler ganska höga konstnader jämfört med andra nätverk.

Men att bara synas genom Witty måste ändå resultera i väldigt få publishers, och det känns inte som ett vinstdrag precis.

Kanske blir som tailsweep, lite mer "inbjuden" eller man måste visa hur sidan presterar före.

FredrikMH 2011-06-21 20:17

Citat:

Ursprungligen postat av BarateaU (Inlägg 20409310)
Kanske blir som tailsweep, lite mer "inbjuden" eller man måste visa hur sidan presterar före.

Ja fast hur kan det vara till fördel för Tre? Det är en hel del jobb att byta nätverk, och varför då Witty framför något annat som är mer öppet?

BarateaU 2011-06-21 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av FredrikMH (Inlägg 20409311)
Ja fast hur kan det vara till fördel för Tre? Det är en hel del jobb att byta nätverk, och varför då Witty framför något annat som är mer öppet?

Det är en bra fråga, bra säljare på witty kanske som snacka omkull tre :)
Kanske för att tre inte vill beblanda sig med alla siter på nätet och struntar i affiliate i det stora hela och väljer ut "premium" lager, typ tradera, aftonbladet, osv.

Magnus_A 2011-06-21 20:33

Det är väl 80/20 regel där som på andra ställen. 80 procent av omsättning och intäkter kommer från 20 procent av publishers. Och de publishers som tillhör 20% hittar säkert till ett nytt nätverk, eller så har Tre redan lämnat över en lista på de affiliates som omsätter mest.

FredrikMH 2011-06-21 20:36

Citat:

Ursprungligen postat av Magnus_A (Inlägg 20409314)
Det är väl 80/20 regel där som på andra ställen. 80 procent av omsättning och intäkter kommer från 20 procent av publishers. Och de publishers som tillhör 20% hittar säkert till ett nytt nätverk, eller så har Tre redan lämnat över en lista på de affiliates som omsätter mest.

Så kan det vara, men då vill jag veta var jag ska hitta någonstans :)

Adrecord 2011-06-22 02:46

Hej!

Då vi är omnämnda i tråden vill jag bara bekräfta att det stämmer att vi samarbetar med Witty vad gäller annonsörerna Halens, Cellbes, Netviq, Moderna Försäkringar, Telenor, Frank Dandy, Bubbleroom och Guldbrev.

Vi informerar ibland om samarbeten (som oloflolof länkade tidigare i tråden) men affiliatelänkar kan också alltid följas upp av vem som helst genom att granska redirect hopp med verktyg som t ex http://www.webconfs.com/redirect-check.php för att få en koll på hur annonsörer och nätverk lagt upp samarbetet.

Återkom med eventuella frågor eller funderingar till [email protected] gällande oss och våra annonsörer.

Mvh
Jonny Elofsson

Affelix.com 2011-07-15 15:53

Tre hos Affelix

Hej,

vill informera de publicister som saknat Tre kampanjen att vi nyligen har lagt upp den på nätverket Affelix.com.

Revinc 2011-07-15 21:02

Citat:

Ursprungligen postat av Adrecord (Inlägg 20409341)
Hej!

Då vi är omnämnda i tråden vill jag bara bekräfta att det stämmer att vi samarbetar med Witty vad gäller annonsörerna Halens, Cellbes, Netviq, Moderna Försäkringar, Telenor, Frank Dandy, Bubbleroom och Guldbrev.

Kommer ni att samarbeta gällande TRE också, nu när de lämnat TradeDoubler?

Någon som vet var hur man anmäler sig till Wittys affiliatenätverk annars?
Är det att ringa dom som gäller, för att göra en förfrågan.

Tittar man på deras web så ser det ut som ett sådant företag som helst sköter kontakten via telefon och personliga möten.

BarateaU 2011-07-15 21:38

Citat:

Ursprungligen postat av Revinc (Inlägg 20411694)
Kommer ni att samarbeta gällande TRE också, nu när de lämnat TradeDoubler?

Någon som vet var hur man anmäler sig till Wittys affiliatenätverk annars?
Är det att ringa dom som gäller, för att göra en förfrågan.

Tittar man på deras web så ser det ut som ett sådant företag som helst sköter kontakten via telefon och personliga möten.

Går fint att regga sig via webben hos dem, de kanske inte skyltar med länken men jag mailade och fick svar direkt mer eller mindre.
Men avsaknaden av ett affiliatebolag som kan ta emot privata publicerare saknas. Witty och Affelix skall man vara ftg.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson