![]() |
Många tack!
|
Scriptet är väldigt bra och användbart!
jag undrar om du kan skriva en liten uppdatering till det? jag skulle vilja att det kollade efter "http://www." i början. Fanns inte detta så ska det lägga till det själv när den öppnar sidorna i de nya fönstret. Jag tror inte detta e så svårt att skriva. Jag är bara väldigt dålig på Java Script. Tack på förhand! |
Lär dig lite mer programmering istället. Det kanske kan kännas svårt i början men det lönar sig.
Använd t.ex. string.indexOf(searchstring) Sedan om du förstår if-satser o.d borde du kunna fixa det nu. Notera att det säkert finns bättre sätt att lösa det på men i detta fallet spelar det inte så stor roll. |
Citat:
Jag önskar jag kunde mer javascript. Men det är så olikt alla andra användbara språk |
kan inte någon tillverka ett script som gör detta?
jag gör en paypal-överföring eller banköverföring på 200:- till den första som fixar det! |
Kod:
<html> |
se vad du kan motivera folk med lite pengar!
Tackar Kekke! |
Ni kan använda det hur mycket ni vill eller kopiera det hur ni vill. Adressen till var det ligger online finns överst i tråden!
Enjoy! Tacka Kekke för programmerning! |
Fast alla adresser har inte www i början. Det kan vara subdomäner eller domäner som kör utan www. Bara en tanke
|
och har man en vettig browser så testar den själv med www (och utan).
både chrome och firefox gör detta. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:35. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson