![]() |
Citat:
Tycker de är "awsome", hatar de vanliga cap rutorna. |
tartare: Har du funderat på att någon gång vara en smula positiv istället för att se det negativt?
Jag har testat på olika datorer och följer man mönstret någorlunda, så kommer man igenom. Testat med touchskärm, touchplatta och med olika möss. Inga som helst problem. |
Citat:
Finns gott om dåliga exempel på reCAPTCHA som är helt oläsliga eller omöjliga att efterlikna. |
Citat:
Gäller det kontakt- och registreringsformulär, där det är mest relevant, så finns det betydligt bättre lösningar än bägge dessa som inte stör användaren på något sätt. Det är att föredra i ca 100% av alla tillämpningar. Man kan utan större svårigheter slippa i princip all spam utan att tvinga användaren till att vare sig rita, läsa spegelvänd text eller göra två bakåtvolter. |
Citat:
Citat:
|
Huruvida detta är användbart eller inte har jag ingen aning om, men jag gillar det! Blev imponerad för första gången på länge. Kul att folk kommer med nytt :)
|
Skitsnyggt.
Kan ju vara värt att testa tills någon knäcker det. |
http://www.nucaptcha.com/ :rolleyes:
|
Citat:
Jag som gärna använder tangentbordet när jag fyller i formulär tycker verkligen inte om captchan i tråden. |
Citat:
Men ja, vanliga frågor känns klart bättre än att hålla på med musen. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:40. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson