![]() |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Om ingen nämnt det tidigare, det finns en hel del i Apples HIG som berör bakgrundsapplikationer. Kortfattat, om din app kan klassifieras korrekt i någon av kategorierna audio, voip eller location (UIBackgroundModes i XCode plist) så kan du helt enkelt göra en webbläsarpanel i en "riktig" app och skriva callbacks för att hantera keepalives till webbläsaren. Inte många rader kod, förutsatt att din app passar in i kategorierna och godkänns som sådan.
http://developer.apple.com/library/i...Execution.html Citat:
|
Citat:
Rätta mig om jag har fel. |
Här blev det tyst :)
Har kommit på en fördel med att göra webb app istället för en "riktig" app. Alla ändringar som görs får ju användaren upp nästa gång de trycker på ikonen (t.ex nya kanaler i detta fallet). Så länge man inte gör ett manifest för cache såklart. Alltså kan man ändra utan att användaren aktivt måste uppdatera "appen". Tur det finns några fördelar :) |
Citat:
Citat:
Citat:
De iPhone app-makare jag känner och/eller jobbar med som inte har Mac kör istället legitim MacOSX under VMware workstation direkt i windows. Vad jag förstått så är detta en extremt vanlig och mycket väl fungerande metod. Förövrigt... Google is your friend. |
Citat:
Jag kan också berätta (även om jag tycker det är lite onödigt att behöva) att jag visste om att man var tvungen att köra WMware och använda annat OS redan innan. Det var givetvis därför jag tyckte det var mycket "meck"... för ett sådant litet problem/lösning. Sen vet jag inte var "Förövrigt... Google is your friend. " passar in? (Jag frågade ju för att det bevisligen inte gick att hitta någon lösning på nätet och inte heller här tydligen) Men är väl tyvärr så att det finns fler som vill verka pålästa än att faktiskt hålla sig till topic och vara innovativa och prova saker... tyvärr. Men man hoppas ju ibland att det finns. |
Jamen vafan.. VM Ware. Äh, du får 6/10 trollpoäng så tjaffsar vi inte mer om det.
|
Hemskt vad känsliga man var här då. :confused: Förstår inte vad jag sa som var konstigt. Anyhow, lycka till med din väckarklocka.
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:09. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson