WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Hur håller ni koll på allt från bloggar osv? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1047337)

KarlRoos 2011-03-25 18:59

Google Reader och Reeder på både min Mac och min iPhone.

Doctor.Data 2011-03-26 00:49

Jag läser ingen blogg (finns ingen som faller mig i smaken) idag utan när jag startar datorn besöker jag wn.se, aftonbladet.se, flashback.org, facebook.se och min gmail.com som jag är inloggad på från att jag vaknar till att jag stänger av datorn.

Utöver dessa besöker jag mina egna sidor som jag äger och driver.

iostream 2011-03-26 03:40

Bloglovin' såklart! :D

hej 2011-03-26 04:12

Givetvis Google Reader- det går snabbast. Men Reeder är snyggast ;) Använder det när jag är utan uppkoppling. Laddar då ner alla inlägg innan jag pluggar ur.

Rekommenderar starkt att köra via Google Reader då du kan köra på olika datorer och mobiltelefonen utan att behöva avmarkera objekt flera gånger. Allt synkroniseras!

En annan fördel med Google Reader framför Bloglovin är att du kan lägga dit flöden som blir privata, t ex dina favoriter på Twitter, olästa artiklar på Read It Later osv osv.

iostream 2011-03-26 04:42

Citat:

Ursprungligen postat av hej (Inlägg 20399642)
En annan fördel med Google Reader framför Bloglovin är att du kan lägga dit flöden som blir privata, t ex dina favoriter på Twitter, olästa artiklar på Read It Later osv osv.

Hur menar du att flödena blir privata? Ingen kan direkt se vilka bloggar du prenumererar på med Bloglovin'.
"Read it later" hade dock varit en bra funktion :)

Jine 2011-03-26 06:22

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor.Data (Inlägg 20399630)
Jag läser ingen blogg (finns ingen som faller mig i smaken) idag utan när jag startar datorn besöker jag wn.se, aftonbladet.se, flashback.org, facebook.se och min gmail.com som jag är inloggad på från att jag vaknar till att jag stänger av datorn.

Utöver dessa besöker jag mina egna sidor som jag äger och driver.

Ungefär samma här.
+ facebook, elektronikforumet, sweclockers och favorit trackern.

offsee 2011-03-26 09:28

Utan tvekan är det Google Reader som gäller, både på datorn och i mobilen.
Kompletterar ibland med Feedly.
Tips: använd Google Readers Anteckning i Reader funktion för att spara artiklar/sidor/bokmärken att läsa senare istället för att använda t.ex. Read it later. (Glöm bara inte att bocka ur Dela-rutan)
Nog dags att minska på flödet av prenumerationer på 250 st, såg att jag skummat genom 77.000 rubriker sen start och senaste månaden 1.400 artiklar, synd man inte har 1:- st för varje :-)

Sweely 2011-03-26 09:56

Google Reader. Reeder i min iPhone. Allt synkas vilket är guld.

BarateaU 2011-03-26 10:28

Tog köpte versionen av mobilerss till nallen, gillar starkt.
Nu så har jag stenkoll på er alla! ;-)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson