![]() |
Fördelen med kontantkort för Telenor (och alla andra operatörer) är att de fått betalt i förskott, operatören tar ingen kreditrisk, samma minut som pengarna i potten tar slut så stängs kontantkortet så det inte går att ringa ut, det brukar dock gå att ringa till ett kontantkort i minst 12 månader efter att potten är slut, de får ju då betalt av den andra uppringande parten.
Ett abbonnemang säljs ofta via telefonsäljare och de ska ha provision, operatören tar en faktisk kreditrisk med abbonnemang, samt att det är vanligt med subvetionerade telefoner. Det är ju dock upp till var och en vilken form man väljer. Att TS nu råkat skaffa abbonnemang just i skarven mellan en ny produktlancering är bara en tillfällighet, när bindningstiden gått ut så kan TS välja att byta form. Själv har jag helt gått över till kontantkort till "Tele2 Poppis 285", man betalar 285 kr var 30:e dag (som dras automagiskt från mitt kort) sen rinmger jag för 17 öre i minuten till alla mobil- och fasta abbonnemang i Sverige (betalnumemr kostar mer). Det är sällan jag hinner förbruka hela potten på 30 dagar, ändå ringer jag en hel del. Jag har dock ett separat Comviq Surf kontantkort som kostar 269 kr per mån med 20 GB tankning av data. Har inte kollat om det går att kombinera till ett kontantkort med dubbla kort så kan man komma ner ännu mr i kostad. Jag vet att det gå rat surfa från telefonkortet men har inte testat. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:57. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson