![]() |
Kan man ens spela multiplayer utan alla online-tjänster?
|
Som sagt så tror jag att det är väldigt svårt att lyckas med det detta och anledningarna är flera. Exempelvis:
Varför skulle de inte bara sitta hemma hos en kompis som har TV-spel eller dra ihop ett LAN med sina kompisar hemma? Jag tror absolut att man skulle kunna nå ut till en stor målgrupp som skulle vara väldigt intresserade, speciellt om det är en bra läge. Men problemet är att det förmodligen är få som vill betala för detta. Jag tror att ungdomar hellre lägger sin månadspeng på annat. Även om du skulle kunna göra de intresserade, vad kan du ge dem som de tycker det är värt att betala för (såpass mycket så att du kan få det att gå runt)? Citat:
|
Jag tror du behöver undersöka din målgrupp och affärsidé lite mer grundligt innan du ger dig på något alls. Liksom övriga så tror jag du gör bäst i att ägna dig åt någonting annat om du är ute efter att tjäna pengar såvida du inte kan komma på något nytt koncept. De få aktörer som det finns utrymme för idag finns redan på plats. Känns lite som att starta en skivbutik :)
|
Jag tror det är rätt iskallt intresse.
Jag har personligen inte varit på i-net café sen 2008 nångång. Varför skulle jag åka nånstans, när jag kan sitta hemma med polarna? Eller kan sitta ensam med steam+ventrilo eller dylika? Totalt ointressant. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:59. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson