![]() |
Men jag kan styra upp det hela via en Adwords/FB kampanj, är varan något att ha så ska minst 1 av hundra besökare trycka på köpknappen. Så jag kör en kampanj där jag får in ca 500 besökare och mäter resultaten därefter.
|
Det stämmer, men om jag får välja emellan att satsa 50k på en produkt som jag inte vet kommer att funka, och att registrera antalet besökare som klickar på Köp (till landningssidan eftersom de ville köpa) skulle jag alltid välja att registrera antalet besökare.
Anledningen till det är att det är bättre att först få reda på hur marknaden är angående produkten och eventuellt förlora en del potentiella kunder under tiden, än att först köpa in en produkt som ingen vill köpa. |
Visst finns det både för och nackdelar med vilket beslut, Men har du inte kollat med din leverantör om det går att droppshippa produkterna?
Isåfall om det går, då bör du göra som jag säger, annars anser jag att en person är korkad. Kolla upp det, det är värt att göra det. Hälsningar Robin |
Absolut, då är det helt klart det bästa alternativet.
Mitt tankesätt var om man själv behövde ha lagret. |
Citat:
|
Om man vill testa en produkt så köper man in max 1-5 exemplar á 500 kr och testar om den säljer, säljer den nada så har man inte förloras så mycket pengar. Får man mer beställningar så kan man enkelt beställa mer, särskilt i början så får man räkna med längre leveranstider, men det är ett övergående problem.
Viktigt är att man säljer produkten till det ordinarie pris man tänkt ta ut, man ska helst undvika att ge introduktionspriser, för kunderna vänjer sig snabbt med ett visst pris, sen är det hart när omöjligt att höja priset från startnivån. Skulle man gå ut med ett förhögt pris så är det tvärtom mycket enkelt att sänka priset om det skulle behövas. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:59. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson