Advocacy |
2011-02-23 18:38 |
Citat:
Ursprungligen postat av emilv
(Inlägg 20394298)
Hon har själv sagt flera gånger att Kissie är en roll. Nu verkar det ha stigit henne åt huvudet när hon opererar sig på riktigt men från början är hon ju ett uttalat troll. Alla råd om att inte mata trollen gäller därför; det är hennes mål att uppröra folk.
|
givetvis är det en roll, precis som alla andra människor som tar steget utanför ytterdörren och därmed tar steget ut i den publika sfären (i mindre eller större grad).
dock tycker jag det är ca 5 år för sent att börja förvånas över detta bizarra spektakel som är bloggar. jag kände precis likadant i början, kunde inte för mitt eget liv förstå hur folk kunde bli intresserad av att läsa 99% ren skit om någon wannabe-wt-obildad-blondin. har fått lära mig att människor gillar att ta del av andras livssituationer, i synnerhet om de kan göra det i komforten framför sin egen dator. har man något gemensamt med bloggaren i fråga bidrar det såklart också, unge tjejer läser andra tjejers bloggar, hockeyintresserade läser hockeybloggar osv. vad man egentligen TYCKER om personen i fråga är i många fall helt orelevant enligt mina observationer, likväl kommer de att fortsätta läsa. hur de sedan motiverar detta inför andra är en annan sak, intresse, tycka-synd-om, se hur patetisk h*n är etc.
innan bloggen kom talk-shows, innan dess skvallerblaskor, innan dess skvallrade man väl rakt i fejset på varandra... bara att läsa sig att gilla läget och se hur man kan monetisera istället :)
|