![]() |
Google säger jag nu. :)
|
AltaVista var ju det alla använde som sökmotor när det begav sig, det var en härlig tid! :)
|
Wikipedia, eftersom det nästan alltid är där man hamnar efter att ha googlat efter något ;)
(sedan håller jag med tidigare talare, att Google bara är en av flera sökmotorer i historien - annars hade jag röstat på Google) |
Citat:
Inget överraskande resultat av omröstningen direkt :) Google är ju så enormt mycket mer än enbart en sökmotor idag så de har nog en betydligt starkare ställning än vad exempelvis Altavista hade som väl i princip bara hade Babelfish att nämna utöver sökmotorn. De är ett imponerande företag helt klart men deras dominans är inte bra för någon i längden. |
Citat:
|
Hej,
Min personliga top-5: 1. Google (uppskattningsvis 100 besök per dag) 2. Wikipedia (uppskattningsvis 25 besök per dag) 3. Facebook (uppskattningsvis 2 besök per dag) 4. BBC (uppskattningsvis 1 besök per dag) 5. Twitter (uppskattningsvis 5 besök per dag) Utan tvekan är ju USA fortfarande totalt dominerande. "Sveriges" bidrag som Skype och Spotify går ju inte heller av för hackor även om de nu inte når toppen. Baidu, Wordpress, Yahoo, Blogger, Amazon och eBay antar jag vissa skulle tycka att de platsade på tio-i-topp-listan. |
Om google skulle gå offline skulle den direkt kunna ersättas av någon annan sökmotor. Samma sak med Facebook (Myspace, Linkedin, ...), Youtube (vimeo), Google Maps (Bing Maps), osv. Däremot skulle ingen site kunna ersätta Wikipedia om den försvann.
|
Citat:
|
archive.org är inte editerbar. :)
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:18. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson