WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Nyheter (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=3)
-   -   Domänrea hos Surftown - domän + webb - 1kr (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1046249)

jgabor 2011-02-01 14:30

Citat:

Ursprungligen postat av MRDJ (Inlägg 20390805)
En del andra har ju senaste tiden kört 1kr kampanjer ( som faktiskt bara har kostat en krona )
därför tycker jag helt enkelt inte kampanjen är lika bra som dem andras..
Sedan tycker jag det är lite missvisande att döpa kampanjen till 1kr när det kostar 150 kr..

När de webbhotellen körde sina 1 kronors-kampanjer, så fick de dock det kraftigt rabatterat av .SE. Det vill säga de betalade ingenting för att få registrera en .se-domän, medan vi idag betalar fullt pris. Så det är en betydligt högre kostnad för oss jämfört med när de körde sina kampanjer.

Sedan har vi inte, som jag nämnde ovan, en renodlad domänprodukt så vi väljer istället att bjuda på webbhotellet. Så totalt sätt blir det inte mycket dyrare jämfört med tidigare kampanjer.

Att vi har "1kr" som webbadress och inte "5000-se-domaner-for-1kr" är mest för att det är den betydligt kortare... :)

hnn 2011-02-01 14:32

Ta bort startavgiften... Lika löjligt som faktureringsavgift...

V-Me 2011-02-01 14:55

Man måste beställa alla de domäner man ska ha på första beställningen annars får man betala 100kr/st för dom -_- Nu sitter jag med ett dålig webbhotell och en domän för 150kr så det är inte 10domäner och webbhotell för 160kr...

JonasN 2011-02-01 14:56

Ja sluta bråka om att det kostar 150kr. Det är fortfarande ett bra erbjudande. (Kan ju lägga till lite finstilt om startavg dock..)
Fast när jag följer länken så vill den att jag skall betala 36,25 kr/mån för webbhotellet. Var inte det gratis första året?

jgabor 2011-02-01 15:14

Citat:

Ursprungligen postat av V-Me (Inlägg 20390814)
Man måste beställa alla de domäner man ska ha på första beställningen annars får man betala 100kr/st för dom -_- Nu sitter jag med ett dålig webbhotell och en domän för 150kr så det är inte 10domäner och webbhotell för 160kr...

Precis som de flesta kampanjer oavsett bransch eller företag, så gäller det endast vid beställningstillfället och nya kunder. :p

Citat:

Ursprungligen postat av JonasN (Inlägg 20390815)
Ja sluta bråka om att det kostar 150kr. Det är fortfarande ett bra erbjudande. (Kan ju lägga till lite finstilt om startavg dock..)
Fast när jag följer länken så vill den att jag skall betala 36,25 kr/mån för webbhotellet. Var inte det gratis första året?

Jo, det är det. Rabatten läggs till så snart du lägger till en .se-domän till din beställning.

V-Me 2011-02-01 15:15

Citat:

Ursprungligen postat av jgabor (Inlägg 20390817)
Precis som de flesta kampanjer oavsett bransch eller företag, så gäller det endast vid beställningstillfället och nya kunder. :p

Då måste ni vara dom första med det med :) så nu sitter jag med 1 domän för 150kr.. Har krävt tillbaka mina pengar :) Får jag inte det så kommer min advokat höra av sig

oderland 2011-02-01 15:37

Citat:

Ursprungligen postat av MRDJ (Inlägg 20390805)
En del andra har ju senaste tiden kört 1kr kampanjer ( som faktiskt bara har kostat en krona )
därför tycker jag helt enkelt inte kampanjen är lika bra som dem andras..
Sedan tycker jag det är lite missvisande att döpa kampanjen till 1kr när det kostar 150 kr..

oftast har det isf handlat om redan subventionerade priser från leverantörer såsom IIS & Nunames och inget som kostat webbhotellen.

editerat: ahh var för långsam tyvärr ...

nimac 2011-02-01 16:15

Jag håller med dom som klagar över att kampanjen är missvisande eftersom rätt ska vara rätt.

Det stå ju klart och tydligt på första sidan att domännamn 1kr/st och webbhotell ingår. Sen helt plötsligt tillkommer 150 kr.

Gör man såhär så kan man ju ha en kampanj att tex köpa en bil för 1 kr men det tillkommer en avgift på 200.000 kr. :rolleyes:

FredrikNas 2011-02-01 16:44

Lite tydligare reklam hade nog varit på sin plats, men kom igen nu folkens 20 domäner och ett webbhotell (största paketet) för 170kr för ett helt år... bara att regga på.

Surftown är ju dessutom ett trevligt hotell!

Själv knep jag dessa:
http://dl.dropbox.com/u/1476650/domaner.PNG

De som är sexrelaterade + några till kommer att komma ut för försäljning här på WN.

Vänligen,
Fredrik Näs

jgabor 2011-02-01 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av nimac (Inlägg 20390826)
Jag håller med dom som klagar över att kampanjen är missvisande eftersom rätt ska vara rätt.

Det stå ju klart och tydligt på första sidan att domännamn 1kr/st och webbhotell ingår. Sen helt plötsligt tillkommer 150 kr.

Gör man såhär så kan man ju ha en kampanj att tex köpa en bil för 1 kr men det tillkommer en avgift på 200.000 kr. :rolleyes:

Njaaaeee... Skillnaden ligger ju i att det alltid tillkommer en startavgift, det är ingenting vi har lagt till helt plötsligt inför den här kampanjen. Så det är ju ingen direkt nyhet jämfört med ditt bil-kampanjexempel... Kika lite hos de andra webbhotellen så ser du att även de har en startavgift, vissa till och med en som är dubbelt så dyr jämfört med oss.

Citat:

Ursprungligen postat av V-Me (Inlägg 20390818)
Då måste ni vara dom första med det med :) så nu sitter jag med 1 domän för 150kr.. Har krävt tillbaka mina pengar :) Får jag inte det så kommer min advokat höra av sig

Vi är knappast först med det, och vi lär inte vara sist heller...

Domänen omfattas ej utav ångerrätten, då domäner registreras direkt till kunden och kan användas oberoende av webbhotellet. Detta är inget unikt för oss, och gäller hos i princip alla registrars. Däremot startavgiften och webbhotellet (som du iofs fick kostnadsfritt) får du givetvis pengarna tillbaks på.

Så allt i allt har du endast "förlorat" 1 krona, vilket du egentligen inte har eftersom du fortfarande kan fortsätta använda domänen hos ett annat webbhotell, om du önskar.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson