WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Företagsamhet, juridik och ekonomi (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   För lik en annan sida, regler? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1046218)

William 2011-02-04 23:46

Jag uppfattar det som att sidorna är direkt är lika varandra, då kan inte de inte säga att du ska ta bort eller ändra vissa saker. Bara du inte har några element är "snodda" och så länge det inte är en väldigt uppenbar "rip off", då kan de inte bestämma någonting. Så det är bara att ignorera de.

Doctor.Data 2011-02-05 10:26

Det är inte ett plagiat rakt av. Använt lite inspiration och använder samma färger.

oskarh 2011-02-05 15:09

Citat:

Ursprungligen postat av Doctor.Data (Inlägg 20391498)
Det är inte ett plagiat rakt av. Använt lite inspiration och använder samma färger.

Om du använt deras hemsida för inspiration när din har samma innehåll känns ju inte bra. Att du dessutom har samma färger? Nä, ta och gör om din sida istället.

gfors 2011-02-05 16:45

Jag förstår inte ens att det är något att diskutera. Så länge du inte har snott något upphovsrättsskyddat eller varumärkesskyddat kan du ju be dom dra så långt dom bara kan komma...

Timofey 2011-02-05 19:19

Varför står du inte för dig själv och visar vilka sidor det handlar om?

Dessutom bryter du mot WN-s regler, som säger att du måste ange en webbplats i din profil. "- Profilen skall innehålla minst en (1) kommersiell hemsida."

tartareandesire 2011-02-05 22:13

Citat:

Ursprungligen postat av Timofey (Inlägg 20391528)
Dessutom bryter du mot WN-s regler, som säger att du måste ange en webbplats i din profil. "- Profilen skall innehålla minst en (1) kommersiell hemsida."

Tillsammans med säkerligen minst hälften av medlemmarna...

MusikMixen 2011-02-06 10:21

Jag har oxå svårt att förstå varför man skriver att någon anklagar en för ripp och sedan kan man inte länka till sidorna.

Vad jag har skummat igenom så tycker jag att du ska ändra din sida. Att låna lite i dina ögon kan vara samma sak som mycket i andras ögon. De har dessutom hört av sig och bett dig ändra, då kan det inte vara speciellt lite som är ändrat.

Timofey 2011-02-06 12:38

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20391543)
Tillsammans med säkerligen minst hälften av medlemmarna...

Vad är vitsen med den regeln då? Ni borde väl ha regler som fungerar, eller inte ha den regeln alls?

chilis 2011-02-06 12:46

Citat:

Ursprungligen postat av Timofey (Inlägg 20391583)
Vad är vitsen med den regeln då? Ni borde väl ha regler som fungerar, eller inte ha den regeln alls?

Word.

tartareandesire: Antar att du uttalade dig som användare och inte som moderator. Jag håller med Timofey, varför ha en regel som inte behöver följas?

tartareandesire 2011-02-06 15:07

Citat:

Ursprungligen postat av Timofey (Inlägg 20391583)

Det finns många som bryter mot lagar också trots att de finns. Ska man ta bort dom då? :) Självfallet är målet att alla ska följa de regler som finns. Jag brukar påminna personer som saknar hemsida i profilen om jag råkar se det men en del struntar i det. Sen finns det ju medlemmar som inte längre driver kommersiella sidor men som gjorde det tidigare, blir lite märkligt att kräva att regeln efterlevs i de fallen.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson