WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Startawebbhotell.se (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1046126)

Xamda 2011-01-26 23:40

Erik Stenman - Utveckla vad du menar om deras villkor? Jag ser dem, jag kan skriva ut dem och jag kan godkänna dem...?

forngren 2011-01-26 23:53

Ser väldigt trevligt ut utan ha provkört. Skulle gärna ha lite mer tekniska detaljer på sidan. Erbjuder ni t ex DNS? Kan jag ladda ner backuper lokalt? Mer godis för oss som gillar att gotta i sånt helt enkelt!

abergman 2011-01-27 08:38

Lite spontant så ser det riktigt bra ut!

Jag saknar lite tekniknörderi för oss som bryr sig om det, hur funkar det? Vad bygger det på? Etc.

BarateaU 2011-01-27 09:39

Hur får man "hotellet" presenterat direkt för kunden bortsett från kontrollpanelen?

Tänkte på detta, "Valbart för kunder Kunder kan själva välja detta paket".
Hur skall de kunna välja om de måste ha inloggning till kontrollpanelen?

Sen funderade jag lite på de det där när man konfar webbpaket, om vi säger att man gör ett paket för 40GB, och sen använder bara kunder 1GB, får man kostnaden för resterande 39GB'n som vinst eller försvinner de i tomma intet?

spajk 2011-01-27 10:41

Får kunderna tillgång till mail? vad körs för mail? Spam-tvätt? Mer info!

BarateaU 2011-01-27 10:48

Citat:

Ursprungligen postat av spajk (Inlägg 20389910)

E-postlåda

Inkommande e-post är en planerad funktion. Tills vidare rekommenderar vi att du använder Google Apps för att ta emot e-post genom att (1) registrera dig på Google Apps hemsida och (2) ändra inställningarna hos din externa DNS-leverantör till följande:

danielmarklund 2011-01-27 13:38

Kul med så mycket bra feedback. Vi utvecklar ständigt tjänsten och då är vi intresserade av att höra vad ni vill ha.
Vi har mycket intressanta funktioner som kommer inom kort.

Citat:

Ursprungligen postat av MRDJ (Inlägg 20389805)
Snyggt och bra idé, men kör du allt i amazon ?

Yes, inom en vecka kör vi allt i Amazon (i dagsläget 98%). Amazon visade sig tillgodose våra krav på skalbarnet, hastigheter, driftsäkerhet med mera.

Citat:

Ursprungligen postat av Viktor (Inlägg 20389821)
Bara jag som tycker filmer spelas i en för hög hastighet?
Och känns inte 10 dagar netto lite väl kort?

Filmen är tänkt som en liten teaser. Vi kommer att göra mer screencasts i guide-format till våra kunder för att det ska vara ännu enkelare att komma igång.

Användarvillkoren är uppdaterade. Nu 30 dagar netto. Bra feedback!

Citat:

Ursprungligen postat av BarateaU (Inlägg 20389825)
Håller på att pilla runt lite, lagt upp cname osv för att knyta subdomän till kontot. So far so good. :)

Ser gärna att de blir någon image ver på supportsidan istället för att skiva ut mailen i klartext, eller att man gör en bild av adressen eller nått. Bara för att hålla ner spammen lite.

Kul att se! Gällande email-adressen på supportsidan så har du helt rätt. Vi har fixat det, du kan fortfarande kopiera adressen men den är omöjlig att plockas upp av botar. (Kolla källkoden)

Citat:

Ursprungligen postat av Erik Stenman (Inlägg 20389851)

Jag är osäker om ni verkligen då kan hävda juridiskt att man godkänner några villkor eftersom dom inte är synliga varken på hemsidan eller i utskriftsversion...

Sedan undrar jag om trafiken när man administrerar sitt konto kostar något? Det förstod jag aldrig när jag läste villkoren.

Erik, juridiskt är det helt ok. Men totalt onödigt att dölja texten. Det var inte vår tanke, så nu är den funktionen borttagen.
All trafik till och från kontot övervakas, men det är ingen extrakostnad utöver det du redan betalat.

Citat:

Ursprungligen postat av forngren (Inlägg 20389853)
Ser väldigt trevligt ut utan ha provkört. Skulle gärna ha lite mer tekniska detaljer på sidan. Erbjuder ni t ex DNS? Kan jag ladda ner backuper lokalt? Mer godis för oss som gillar att gotta i sånt helt enkelt!

Vi planerar att ha DNS på plats inom två veckor, då erbjuder vi även domänförsäljning. Avtalet är klart med vår partner så detta kommer inom kort.
Backuper görs per kund en gång om dagen och sparas individuellt nedpackade i sju dagar. De kommer inom kort att gå att ladda hem direkt ifrån administrationspanelen.

Citat:

Ursprungligen postat av abergman (Inlägg 20389884)
Lite spontant så ser det riktigt bra ut!

Jag saknar lite tekniknörderi för oss som bryr sig om det, hur funkar det? Vad bygger det på? Etc.

Vi svarar gärna på teknikfrågor. Vad exakt är det du undrar över?

Citat:

Ursprungligen postat av BarateaU (Inlägg 20389901)
Hur får man "hotellet" presenterat direkt för kunden bortsett från kontrollpanelen?

Tänkte på detta, "Valbart för kunder Kunder kan själva välja detta paket".
Hur skall de kunna välja om de måste ha inloggning till kontrollpanelen?

Sen funderade jag lite på de det där när man konfar webbpaket, om vi säger att man gör ett paket för 40GB, och sen använder bara kunder 1GB, får man kostnaden för resterande 39GB'n som vinst eller försvinner de i tomma intet?

Angående presentationen av webbhotellet utåt har vi planer på en sida som går att skräddarsys (som hämtar tillgängliga paket och priser). Vilket skulle innebära att nya kunder kan registrera sig själva direkt på "er" hemsida. Det visade sig när vi frågade våra kunder att detta inte var någon funktion med hög prioritet i dagsläget. Men det kommer i framtiden. Är du intresserad av denna funktion?

Valbart för kunder, där har du helt rätt. När du lägger till en kund får du välja om du administrerar den själv eller om det skall skickas ut användarnamn och lösenord till denna. Om du väljer att administrera kunden själv fyller "Valbart för kunder" ingen funktion, men om de själva har tillgång till kontot kan de uppgradera sitt paket och då välja av paket som du har gjort valbara.

Citat:

Ursprungligen postat av spajk (Inlägg 20389910)

Precis som Barateau säger överlåter vi funktionaliteten för inkommande mail till någon som gör det bättre än oss, tillsvidare. Nämligen Google Apps, som är gratis med upp till 50 mailadresser. Beskrivning om hur du går tillväga finns när du loggat in. Utgående mail från servern är givetvis implementerat.

Fortsätt mata på med frågor och feeback! Grymt uppskattat. Rock on!

Viktor 2011-01-27 14:19

Finns det en preview url som kan användas innan en domän har pekat klart för kunden ?

danielmarklund 2011-01-27 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av Viktor (Inlägg 20389947)
Finns det en preview url som kan användas innan en domän har pekat klart för kunden ?

Vi har planerat att implementera detta innan början av nästa vecka.

Tillsvidare kan du lösa det lokalt på din egen dator genom att ändra i hosts-filen och peka domänen mot IP-adressen som är angiven i din kontrollpanel. Läs mer på http://en.wikipedia.org/wiki/Hosts_(file)

Bra feedback!

Zykick 2011-01-27 16:31

Detta verkar bra! Jag driver ju själv ett webbhotell. Dock har det inte blivit något företag ännu, någon chans att man skulle kunna få pröva det ändå?

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson