WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Klientsidans teknologier, design och grafik (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=12)
-   -   WP-teman till affiliate-site? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1045583)

Kimppa 2010-12-30 20:26

Tack alla för hjälpen! Gott igenom alla sidor ni skickat och tagit emot alla tips. Tror jag faktiskt sätter mig ner och jobbar på det orginala Wordpress temat. Trodde det skulle vara mer komplicerat att modifiera bloggen men allt går ju att ändra via CSS :D!

trådlöst 2011-01-02 21:12

Citat:

Ursprungligen postat av Kimppa (Inlägg 20385617)
Tack alla för hjälpen! Gott igenom alla sidor ni skickat och tagit emot alla tips. Tror jag faktiskt sätter mig ner och jobbar på det orginala Wordpress temat. Trodde det skulle vara mer komplicerat att modifiera bloggen men allt går ju att ändra via CSS :D!

Klart det går att ändra via css! :)
Sen finns det ett tips som du kanske redan använder dig utav, men gå in på liknande bloggar, eller med det temat du har, kolla vad dom ändrat i css koden för den visas ju ändå ut i webbläsaren, sen är det bara att ta lite inspiration därifrån.

Kimppa 2011-01-03 18:29

Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst (Inlägg 20385830)
Klart det går att ändra via css! :)
Sen finns det ett tips som du kanske redan använder dig utav, men gå in på liknande bloggar, eller med det temat du har, kolla vad dom ändrat i css koden för den visas ju ändå ut i webbläsaren, sen är det bara att ta lite inspiration därifrån.

Bra ide :)!

trådlöst 2011-01-03 23:38

Citat:

Ursprungligen postat av Kimppa (Inlägg 20385973)
Bra ide :)!

Jadå :)
Varsågod, lycka till med sajten/sajterna nu :) Bara skriva igen för hjälp (schysst o hjälpa till - även om jag inte är expert) men alltid roligt.

kalasboll 2011-01-05 10:35

Varför är alla* affliate-sidor sjukt jävla jättefula? Borde det inte gå att dra in ännu mer pengar om besökaren faktiskt landar på en sida som inte bara känns som billigast möjligt för att ägaren ska kunna gå så mycket plus som möjligt?

(* sanning med modifikation)

hej 2011-01-05 11:15

Citat:

Ursprungligen postat av kalasboll (Inlägg 20386257)
Varför är alla* affliate-sidor sjukt jävla jättefula? Borde det inte gå att dra in ännu mer pengar om besökaren faktiskt landar på en sida som inte bara känns som billigast möjligt för att ägaren ska kunna gå så mycket plus som möjligt?

Jag kan inte annat än hålla med, jag har tänkt på det också. Efter att ha läst lite antar jag att svaret kan se ut så här: Ju enklare en sida är, desto mindre chans finns det att besökaren koncentrerar sig på fel saker. En enkel sida med bara text och länkar/reklam konverterar bättre än en flashig sida där flera klick krävs.

Kimppa 2011-01-05 12:07

Citat:

Ursprungligen postat av kalasboll (Inlägg 20386257)

Min kommer bli fin du ;) Kan skicka en länk när jag lagt upp den!

kalasboll 2011-01-05 12:58

Citat:

Ursprungligen postat av hej (Inlägg 20386268)
Jag kan inte annat än hålla med, jag har tänkt på det också. Efter att ha läst lite antar jag att svaret kan se ut så här: Ju enklare en sida är, desto mindre chans finns det att besökaren koncentrerar sig på fel saker. En enkel sida med bara text och länkar/reklam konverterar bättre än en flashig sida där flera klick krävs.

Fast frågan är om det gör mer nytta än skada. Desto mer internetvan besökaren hunnit bli desto snabbare tar man sig i från sidor som ser oseriösa ut.

Så det är bra Kimppa, satsa på lite stil! :)

hej 2011-01-05 13:24

Citat:

Ursprungligen postat av kalasboll (Inlägg 20386289)
Fast frågan är om det gör mer nytta än skada. Desto mer internetvan besökaren hunnit bli desto snabbare tar man sig i från sidor som ser oseriösa ut.

Så det är bra Kimppa, satsa på lite stil! :)

Jag klickar mig personligen vidare när sidor skriker "affiliate-sida". Jag tycker att en sida borde visa att utvecklaren tänkt till liiite i alla fall. Men eftersom jag är en nybörjare så har jag nog fel, men jag skulle ha svårt att lägga ut en affiliate-sida med t ex det gamla officiella Wordpress-temat (inte Twenty Ten som jag gillar skarpt!). Men så konverterar jag ju sämre än typ alla ;)
OT:
Jag har dessutom sett många sidor, vars skapare är ganska kända i Sverige, som är enkla och relativt fula. Antingen så är dessa sidor inte deras huvudsysselsättning, eller så konverterar de bra pga sidans enkelhet.

Så för att sammanfatta vad jag skulle se som okej:
alla engelska strängar översatta till svenska (om sidan är svensk så klart)
någon ändring som anpassar temat till sidan/sidans innehåll
information som ger ett mervärde
ON T:
Kimppa: Jag vet inte om du också letade efter teman som kostar? I så fall, kolla in Affiliate Theme. Adspress (gratis), Amazing Grace (gratis), DynaBlue (gratis), Meta-Morphosis (gratis), Mainstream (gratis) och Rockstar (gratis).

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson