![]() |
iostream - oj den var lite för ren va? :-) Mycket testning har det blivit men vi förväntar oss lite barnsjukdomar så att säga. Funkar den bra för övrigt - kan du skicka mer info om vad som hände så jag kan skicka vidare till tekniker och fixa.
Roligt att ni gillar erbjudandet! |
Regget ett par nu.. Utmärkt erbjudande..
Ps. johan1234 har skickat dig ett litet pm :) |
Citat:
|
Måste man betala för ett år till? Eller kan man avbeställa om man inte är eventuellt nöjd t ex till nästa året?
|
Citat:
http://www.citynetwork.se/files/City...and_domain.pdf "6. Avtal a) Avtalet påbörjas när bekräftelse utfärdas av City Network. Avtalet löper den tid som betalning erläggs för Webbhotell, Domänregistrering och Övriga tjänster, om ej annat är överenskommet. b) Kund har rätt att frånträda avtalet enligt ”Distans -och hemförsäljningslag” (2005:58) genom att meddela City Network om detta inom 30 dagar från det att avtalet påbörjas. Rätt till frånträde av avtalet enligt denna princip innefattar även juridiska personer. Undantag från distanslagens ångerrätt gäller då fullgörandet av nyregistrering och/eller förnyelse av domännamn påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen. Samtycke sker genom bekräftelse av e-postmeddelande. c) Avtalet förlängs efter inledande avtalsperiod i samband med att kund inbetalar tillsänd faktura för nästkommande avtalsperiod. d) Avtalet kan av Kund sägas upp när som helst. Uppsägning ska ske skriftligen. City Network tillhandahåller en blankett som kan användas för skriftlig uppsägning. Vid uppsägning ska Kund identifiera sig med kundnummer." Luddigt skrivet och tvetydigt, men tolkar det så att såväl domän som webbhotell inte behöver sägas upp utan att avtalet inte förlängs om du inte betalar fakturan. d) handlar enligt min tolkning om att säga upp hela kontot alltså dina registrerade uppgifter och godkännande av avtalet för köp av tjänster hos citynetwork, eller att säga upp tjänster i förtid mitt under löpande avtalsperiod. Tycker dock det är en luddig modell som inte jag skulle vilja använda som företag, skicka faktura och tolka utebliven betalning som att det inte förnyas istället för att ha en enkel och tydlig uppsägning eller val att förnya i kontrollpanelen. Mycket administration i onödan, även om det är 100 % automatiserat. |
Åh nej, inte en ny kontrollpanel till var väl det första jag tänkte :) Förhoppningsvis lyckas de bättre än Binero. Det står åtminstone klart att vi nu har en till stor aktör som på allvar satsar på att bli nummer ett. Uppfriskande och bra för branschen i stort tror jag.
|
Citat:
|
Köpte in mig på ett konto ny. Deras kontrollpanel är ju skrämmande lik Bineros. Kopierat den eller samma leverantör? Jag hoppas på det första.
|
Det är samma leverantör, även Telia kör med den, se deras reklamblad för deras webbhotells-tjänst.
|
Citat:
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:44. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson