WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Vad tycker ni om blockets nya design? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1044874)

Captain Thailand 2010-11-16 14:46

Hej,

Jag tycker den ser rätt "läskig" ut (ur en krass estetisk synvinkel), men det gör förvisso flera av mina egna sajter också ;-)

Däremot tror jag att denna småfula design funkar användarvänligt och framför allt kommersiellt och DET är ju trots allt poängen.

jake 2010-11-16 15:18

Lika dålig som tidigare.

hej 2010-11-16 16:09

Gillar bakgrunden, men tycker den är för snygg för övriga delar som är lika fula som de varit sedan starten. Kan ingen lyckas putta ner Blocket?

Bjorne 2010-11-16 16:23

Blocket är fult som stryk. Översvämmat med dampiga annonser. Kassa extrafeatures. Dålig sök (testa att skriva "gittarr", "gitar" eller "gittar"). Fast den är jäkligt snabb. Kanske är det som är hemligheten.

tartareandesire 2010-11-16 16:29

Citat:

Ursprungligen postat av hej (Inlägg 20378449)
Gillar bakgrunden, men tycker den är för snygg för övriga delar som är lika fula som de varit sedan starten. Kan ingen lyckas putta ner Blocket?

Det finns ingen poäng med något mer Blocket. Alla gynnas av att det bara finns en plats att köpa och sälja på. Som köpare väljer man gärna den som är störst för där finns det mest att välja på och det kommer nytt hela tiden. Som säljare är det givetvis också bäst att välja den som är störst eftersom man har lättare att få sin soffa såld.

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorne (Inlägg 20378451)
Blocket är fult som stryk. Översvämmat med dampiga annonser. Kassa extrafeatures. Dålig sök (testa att skriva "gittarr", "gitar" eller "gittar"). Fast den är jäkligt snabb. Kanske är det som är hemligheten.

Nja, det är bara en liten del. Fråga 100 slumpvis utvalda personer vilka sidor på nätet de känner till där man kan köpa och sälja i andra hand. Fråga därefter de som använt Blocket om det är något de saknat när de använt sidan. Där har du "hemligheten".

hej 2010-11-16 16:35

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20378452)
Det finns ingen poäng med något mer Blocket. Alla gynnas av att det bara finns en plats att köpa och sälja på. Som köpare väljer man gärna den som är störst för där finns det mest att välja på och det kommer nytt hela tiden. Som säljare är det givetvis också bäst att välja den som är störst eftersom.

Jo, jag vet och det är ju självklart. Det jag irriterar mig på är inte utbudet, utan tjänsten i sig. Det finns så många förbättringar de skulle kunna göra, men de gör inte det. Antagligen för att det inte behövs eftersom folk ändå söker sig dit. Men ändå, varför inte förbättra upplevelsen för kunderna? Jag tror de skulle tjäna mer på det. Men det är ju bara jag :)

oskarh 2010-11-16 16:54

Vad bra, jag har för låg upplösning för att se halva reklamen på högersidan... :D Och ändå har jag den upplösning majoriteten av laptopsen som finns har.... (13,3" 1280x800)

Linuus 2010-11-16 16:55

Det känns väldigt trångt nu när de har centrerat sidan. Tyckte det var bättre förr!

tartareandesire 2010-11-16 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av Bjorne (Inlägg 20378451)

Tror annonserna funkar ganska bra faktiskt. Det är ett företag som har väldigt omfattande erfarenhet när det gäller annonsering.

kalasboll 2010-11-16 17:05

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20378459)
Tror annonserna funkar ganska bra faktiskt. Det är ett företag som har väldigt omfattande erfarenhet när det gäller annonsering.

Jag tror annonserna kan bli bättre faktiskt.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson