![]() |
Jag vill slippa dem för att det blir mer och mer filer. De skapas när en sorts uppladdning sker. De lagras för att man ska kunna se uppladdningar och ta bort.
|
Citat:
|
Citat:
|
habby.
sigh.. Jag borde inte göra detta då du uppenbarligen inte vill lära dig av andra utan vill bli upplärd och få det serverad på ett fat. MEN ta bort IP, ta bort COOKIE från dina planer. De är inte stabila och långsiktiga lösningar för att kontrollera vem som äger vilka bilder. Alla bilder har en plats i databasen på något vis antar jag? lägg till en variabel som heter "password". Sedan gör du om din formulär för att lägga upp bilder. Där lägger du till en enda sak. en ruta för ett lösenord (password i databasen) Sedan så gör du om funktionen för att ta bort filer med att man behöver ange den bildens lösenord. På så vis så finns det ett lösenord för varje bild. Och du får en långvarig lösning som inte kräver full registrering för att lägga till/ta bort bilder. Du har lite att lära och att göra för din site men lycka till. Kräv aldrig något.. och ta ALLTID till dig vad andra säger.. hur fel och dåliga de än må vara. Ta till sig betyder inte att man håller med ;). bara att man lyssnar och funderar på det. |
Citat:
En cookie har ALDRIG syftet att lagra data, utan bara REFERENSER TILL DATA. Det är till för att du ska veta att browsern är samma browser som besökte dig tidigare. Kakor använder man för att lagra exempelvis ett unikt id som du sen på SERVERN kan översätta till vad du vill, en användare, en inställning, statistik osv. Den informationen ska aldrig direkt lagras i en browser. Rekommenderar dig, precis som alla andra här att plugga på lite om kakor, exempelvis här: http://sv.wikipedia.org/wiki/Cookies |
Tack mervind! Du fick mig och tänka på andra sätt! Kan berätta via pm vad jag gjorde. Dock inte klar på sidan exprimenterar lite :D
Lås tråd den är löst. |
Nu kanske detta inte var den bästa tråden men är det så omöjligt att posta lösningen i forumet så att andra med samma problem kan vända sig hit!? Är ju inte förstå gången det händer precis...
|
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:43. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson