kw_wasabi |
2010-09-05 23:05 |
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
(Inlägg 20368099)
Jag tror du är helt ute och cyklar faktiskt. Tämligen övertygad om att inget utav riksdagspartierna skulle köra Sverige i botten då de alla har betydligt bättre koll än du och jag. Piratpartiet å andra sidan skulle garanterat göra det.
|
Bara det faktum att det står i deras partiprogram att kärnkraften ska avvecklas omedelbart talar ett tyligt språk. Det har, så vitt jag vet, stått där sedan partiet startades på 80-talet. Under 80-talet fanns det nog många alternativ som Miljöpartiet kunde acceptera. Alternativen har dock blivit färre när klimathysterin slagit sina klor om världen. Trots det vill de fortfarande avveckla kärnkraften. De hoppas väl att människor inte behöver så mycket elektricitet. I Miljöpartiets ögon så är inte ens vattenkraft grön el, så frågan är hur de ska kunna framställa all el som behövs. Just det, lågenergilampor med kvicksilver är lösningen!
Piratpartiet kan jag hålla med dig om. För mig är det bara ett gäng människor som vill avskaffa upphovsrätten. För att ha något viktigt på agendan påstår de att alla svenskars vänsterprassel (mail) riskerar att dokumenteras av staten (FRA).
|