![]() |
Prova att installera manuellt, och istället för att lägga översättningen i frontend/default/default lägger du det i frontend/base/default
Givetvis med övrig mappstruktur intakt. Vet inte om det är samma med översättningar, men vet att detta har ställt till det med templates för mig när det gäller nyare versioner av magento. Sedan, glöm inte att disabla/flusha cachen. Såg nu att det inte var så mycket som fanns i den översättningsfilen som låg på den sökvägen. |
Prova med att ändra till Alpha i Magento Connect och ladda ner igen, annars kan du pma mig så tittar jag gärna på det.
|
Citat:
Edit: Citat:
System->konfiguration->Välj "Omfång för nuvarande konfiguration:"->Allmänt->Språkinställningar. Verkar som om du gått vilse i butikerna. |
Hej
Snubblade över tråden, och problemet kanske redan är löst. Om inte (eller någon har samma problem), efter installationen via Magento Connect så gå till mappen "locale" (via ftp/kontrollpanel). Troligtvis ligger där massa csv-filer löst. Dessa skall läggas i en mapp som heter sv_SE (skapa den vid behov). Därefter skall det svenska språket fungera :) -- magnus |
Svenska översättningen är kass och lägger sig dessutom i fel mapp, precis som du säger.
Men det är mycket som inte är översatt och ansvaret har Icommerce. Man kan aktivera Developer - Translate inline så kan man översätta on-the-fly inloggad som admin på frontsidan. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:52. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson