WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Extremt billigt webbhotell med servrar i Sverige? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1043419)

hnn 2010-08-23 10:03

Den här ger faktiskt ett skitbra exempel:

http://www.youtube.com/watch?v=5X_eRobFvqs

Sweely 2010-08-23 12:58

Jag rekommenderar ManuFrog. Använder det till en av mina bloggar. Kostar 125 kr/året. Mycket prisvärt, och jag har aldrig haft några problem.

tartareandesire 2010-08-23 13:09

Citat:

Ursprungligen postat av Xamda (Inlägg 20366212)
Undrar bara vad det är för värdelös hemsida som du tänkte lägga så lite pengar på...?

Ja, visst låter jag uppåt? Kunde inte låta bli bara, jag menar om din sida har så låg budget kan de tju kn appast ens vara värt tiden du lägger ned på att fråga om hostingen...

Det finns faktiskt sidor som drivs helt utan tanke på att tjäna pengar av olika anledningar. Du kanske också har hört talas om ideellt arbete och välgörenhet eller är det också värdelöst? Ditt inlägg känns ganska meningslöst.

Tillbaka till ämnet. Egensajt tror jag skulle passa dig bra i det här fallet.

Xamda 2010-08-23 16:33

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20366435)
Det finns faktiskt sidor som drivs helt utan tanke på att tjäna pengar av olika anledningar. Du kanske också har hört talas om ideellt arbete och välgörenhet eller är det också värdelöst? Ditt inlägg känns ganska meningslöst.

Tillbaka till ämnet. Egensajt tror jag skulle passa dig bra i det här fallet.

Ja. Jag har hört talas om välgörenhet, men jag skulle vilja påstå att de flesta välgörenhetssajter som finns ligger på lösningar där man åtminstone kan förvänta sig en kundtjänst och där budgeten i alla fall är jämförbar med kostnaden för den tid man behöver lägga ned för att ställa frågan... :-)

Jag vet att mitt svar kanske inte tillförde mycket, men det var menat som en tankeställare - man behöver förmodligen inte lägga timmar på att leta det absolut billigaste, det kostar mer i söktid än vad är värt... Nåja.

Det finns säkert en del som tycker annorlunda :P

hnn 2010-08-23 16:37

Citat:

Ursprungligen postat av Xamda (Inlägg 20366462)
Ja. Jag har hört talas om välgörenhet, men jag skulle vilja påstå att de flesta välgörenhetssajter som finns ligger på lösningar där man åtminstone kan förvänta sig en kundtjänst och där budgeten i alla fall är jämförbar med kostnaden för den tid man behöver lägga ned för att ställa frågan... :-)

Jag vet att mitt svar kanske inte tillförde mycket, men det var menat som en tankeställare - man behöver förmodligen inte lägga timmar på att leta det absolut billigaste, det kostar mer i söktid än vad är värt... Nåja.

Det finns säkert en del som tycker annorlunda :P

Och du ska kalla dig moderator? Föregå med gott exempel skulle jag nog påstå vara ett krav om man har den titeln.

Xamda 2010-08-23 21:28

Citat:

Ursprungligen postat av Axelsson (Inlägg 20366213)
Jag vill bara sprida ut mina sidor på olika IPs. Att behöva köpa ett helt IP-block för att hosta en sida är bara onödigt.

Hur menar du nu? På de allra flesta webbhotellskonton lär du dela ip-adress med hundratals andra kunder om du inte specifikt köper till en extratjänst. Vad är det du skall göra?

Citat:

Ursprungligen postat av hnn (Inlägg 20366463)
Och du ska kalla dig moderator? Föregå med gott exempel skulle jag nog påstå vara ett krav om man har den titeln.

Jag tycker nog jag ska få ha en åsikt också. Jag tycker att en hemsida, som man förmodligen lagt ganska mycket arbete på, måste vara värd en vettig hosting (ja, även om man bara lagt några timmar är den arbetsinsatsen värd oändligt mycket mer än det webbhotell som trådskaparen initialt sökte).

Nu har vi alla olika ekonomiska realiteter att ta hänsyn till, men jag själv värderar min arbetsinsats och tycker att det är att föregå med gott exempel att se till att man handlar varor/tjänster motsvarar ens förväntningar i stället för att alltid köpa det billigaste och sedan bli besviken (inte för att jag påstår att trådskaparen skulle göra så).

Med detta sagt så är det väl lika bra att genast påpeka att det självklart finns billiga och stabila tjänster att finna, men i normalfallet följer priset kvaliteten (återigen en åsikt, men en som förmodligen delas av flera).

Danielos 2010-08-23 22:51

Citat:

Ursprungligen postat av Xamda (Inlägg 20366496)
Med detta sagt så är det väl lika bra att genast påpeka att det självklart finns billiga och stabila tjänster att finna, men i normalfallet följer priset kvaliteten (återigen en åsikt, men en som förmodligen delas av flera).

För det första, kan du då nämna något exempel på en stabil och billig tjänst? Och för det andra är det skönt att veta att det finns aktörer på detta område som inte följer normalfallet som du nämner. ;)

Hjorten 2010-08-23 23:34

Citat:

Ursprungligen postat av Sweely (Inlägg 20366432)
Jag rekommenderar ManuFrog. Använder det till en av mina bloggar. Kostar 125 kr/året. Mycket prisvärt, och jag har aldrig haft några problem.

Deras servrar ligger inte i Sverige. Men annars håller jag med.

Xamda 2010-08-24 02:06

Citat:

Ursprungligen postat av danielos (Inlägg 20366502)
För det första, kan du då nämna något exempel på en stabil och billig tjänst? Och för det andra är det skönt att veta att det finns aktörer på detta område som inte följer normalfallet som du nämner. ;)

Jo, du skulle må då, eller hur? ;-)

Då jag själv bara har andrahandserfarenhet (snyggt ord) från lågprishotell så vågar jag mig inte riktigt på det, men jag tror mig veta att sådana finns.

Sweely 2010-08-24 08:42

Citat:

Ursprungligen postat av Hjorten (Inlägg 20366505)
Deras servrar ligger inte i Sverige. Men annars håller jag med.

My mistake. Jag har för mig att alla servers låg i Sverige och att bara ett fåtal (som man var tvungna att välja till) låg i UK. Men så var inte fallet. Bortse från mitt tips, TS :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson