WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Köp & Sälj (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=26)
-   -   K: Grafikkort köpes HD5770 eller liknande. (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1043159)

DudeRille 2010-08-05 14:20

Har ett HD 5850 om det är intressant.

trådlöst 2010-08-05 14:51

Citat:

Ursprungligen postat av daniel.s (Inlägg 20364517)
Kortet blir inte direkt slitet ju mer datorspel du har spelat på det.

Vem vill köpa ett kort som är använt av en person när prisdifferensen är 300kr? Man vet aldrig hur klåfingrig personen i fråga är och om det blev något slitage under installation av det. Du måste kunna konkurrera med ett bra pris för att hitta en köpare!

Nej, men köper man ett "gaming grafikkort" har man med avseende att spela grymt mycket på det, eller bildbehandla osv, göra något som kräver stark grafik, eller hur?

Spelar du på ditt HD 5850 kort t.ex så används det mer än när du bara slösurfar...
1. Tror du fläkten snurrar lika mycket när du slösurfar som när du spelar? - Tror inte det.
2. När du slösurfar så är det ingeting som kräver "värsta grafiken" - men spelar du t.ex cod eller crysis så får kortet arbeta mer och slits mer, förstår du nu?
Hoppas jag inte förstört tråden med detta inlägg men ville bara klargöra för daniel.s

DudeRille 2010-08-05 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst (Inlägg 20364522)
Nej, men köper man ett "gaming grafikkort" har man med avseende att spela grymt mycket på det, eller bildbehandla osv, göra något som kräver stark grafik, eller hur?

Spelar du på ditt HD 5850 kort t.ex så används det mer än när du bara slösurfar...
1. Tror du fläkten snurrar lika mycket när du slösurfar som när du spelar? - Tror inte det.
2. När du slösurfar så är det ingeting som kräver "värsta grafiken" - men spelar du t.ex cod eller crysis så får kortet arbeta mer och slits mer, förstår du nu?
Hoppas jag inte förstört tråden med detta inlägg men ville bara klargöra för daniel.s

Du begär dock nypris.
http://www.eis.nu/cgi-bin/eis/eis.cg...201=2&30402937

kostar 2750:-

xciso 2010-08-05 15:55

Vart bor du DudeRille?
Och vad begär du för ditt?

kalasboll 2010-08-05 16:17

Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst (Inlägg 20364511)
Vänta lite nu, så du säger att det är ett hemskt pris för mitt grafikkort?

Jag vet inte vad du vet om hårdvaror/dator komponenter som är begagnade.
Men jag kan lova dig, jag har inte spelat mer än 10timmars CS Spelande på min dator.
Dessutom har jag Kartong + garanti + kvitto kvar.

Och jag tycker ABSOLUT inte att 2700 kr för mitt HD5850 kort är övedrivet.
Detta kan du hitta på Sweclockers.
Så gnäll inte på att det är ett hemskt pris, hade inte med avsikt tänkt det sälja till dig heller så förstår inte varför du ska lägga dig i.

Ja då du begär exakt/nästintill nypris för begagnad hårdvara så är det ett hutlöst pris. Precis som en bil så tappar hårdvara i värde så fort det lämnar butik.

daniel.s 2010-08-05 16:29

Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst (Inlägg 20364522)

Så du menar seriöst att du ska ha fullpris för att du inte spelar "grymt mycket". Du behöver tyvärr inte klargöra någonting om datorer för mig då jag förmodligen är mer kunnig inom området än dig.

DudeRille 2010-08-05 17:04

Citat:

Ursprungligen postat av xciso (Inlägg 20364528)
Vart bor du DudeRille?
Och vad begär du för ditt?

Skickar PM :)

youheardit 2010-08-05 17:30

HAHA, fick mig dagens skratt när jag lästa allt runt Trådlöst! haha!

Var vänlig kom ner på jorden igen trådlöst, kalasboll har helt rätt, så fort hårdvara lämnar butiken sänks priset drastiskt. det är något vi får leva med!

Precis som jag skulle köpa en bil för 100.000 och sedan sälja den för 90.000, för jag har ju bara stadskört den lite, det är egentligen en sportbil men jag har bara slökört/stadskört, så har ju inte slitit lika mycket på motorn :p

trådlöst 2010-08-05 22:22

Citat:

Ursprungligen postat av youheardit (Inlägg 20364535)
HAHA, fick mig dagens skratt när jag lästa allt runt Trådlöst! haha!

Var vänlig kom ner på jorden igen trådlöst, kalasboll har helt rätt, så fort hårdvara lämnar butiken sänks priset drastiskt. det är något vi får leva med!

Precis som jag skulle köpa en bil för 100.000 och sedan sälja den för 90.000, för jag har ju bara stadskört den lite, det är egentligen en sportbil men jag har bara slökört/stadskört, så har ju inte slitit lika mycket på motorn :p

Hoppas du skämtar nu med sista stycket.
Dessutom, det duderille länkade är inte PCS*.
Alltså, den har en annan kylare än den mitt kort har, och det kortet jag har är ett PCS.
Vet inte x-kat vad PCS står för men iaf så är det den bästa kylaren som detta kort har i denna modell, in your face! ;)

DudeRille 2010-08-05 23:21

Citat:

Ursprungligen postat av trådlöst (Inlägg 20364548)
Hoppas du skämtar nu med sista stycket.
Dessutom, det duderille länkade är inte PCS*.
Alltså, den har en annan kylare än den mitt kort har, och det kortet jag har är ett PCS.
Vet inte x-kat vad PCS står för men iaf så är det den bästa kylaren som detta kort har i denna modell, in your face! ;)

Ojdå, ursäkta.. kanske är denna då? 31kr dyrare.
http://www.inet.se/artikel/5408834/p...dern-warfare-2

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson