![]() |
Vänta lite nu, jag har missat det, vilket vårdcentral gick du till? Var det den privata kliniken eller?
Himla skönt att det snart är över (man kan alltid se frammåt på ett positivit sätt), men vi håller också tummarna för dig. Även bra att du vet att du är allergisk mot den typen av antibiotikan så du inte behöver gå runt som ett frågetecken och inte veta vad problemet är. |
Japp, det blev den privata vårdcentralen igen. Kändes bäst att läkaren fick "köra sin grej" eftersom jag ändå litar på honom fortfarande och han inte gjort något direkt fel även om han kanske är aningen snabb att skriva ut medicin. Han (och jag) hade helt enkelt bara otur att jag var allergisk mot amoxicillinet. Det är nog ändå bra att få reda på det ganska tidigt om man skulle råka drabbas av något riktigt allvarligt någon gång. När man är äldre är det ju heller inte alls säkert att man överlever en kraftig infektion tillsammans med en sådan allergisk reaktion. Nu ser det hur som helst ut att gå åt rätt håll iaf, infektionen har börjat slås tillbaka och allergin går ner sakta men säkert.
Tackar för alla tips och krya på dig. En annan vårdcentral var som sagt var en backup ifall läkaren hade visat sig vara fel ute. Anledningen till att jag inte skrivit ut namnet på vårdcentralen är för att jag inte vill hänga ut läkaren. |
Vill inte verka tjatig men du behöver inte skriva läkarens namn, men vill du skriva ut vårdcentralens namn i ett pm? Vill besöka någon duktig läkare eller något i närheten utav det. Vill främst kolla upp min astma då min läkare på krokslätt vårdcentral fortfarande pendlar på om jag är astmatiker eller inte. Är villig att betala också om det är så.
|
Som gammal medicinbiolog kan jag inte låta bli att kommentera lite.
Har du varit ute och samplat lokala delikatesser (mat) kan det va nån form av hepatit. Är du inte vaccinerad så prata med din läkare om detta. Är det annat "umgänge" du haft låter det som du åkt på körtelfeber eller något annat virus. Låter som du dock bör kolla upp det - säg direkt till läkare också. Typiskt för en primärinfektion (virus) att du får ont i hals på det sätt du beskriver och börjar må som du gör ett par veckor efter infektionstillfälle. Får du även utslag så bör du definitivt kolla upp det om verkligen är reaktion på mediciner. Finns en del virus som du får hudutslag av. Mediciner lär inte göra så mycket mot virusinfektion, utan man låter det oftast självläka (finns inte så mycket att göra mot de flesta virus när man väl har dom som t.ex. körtelfeber). Är det bakterier så får du prata med läkare och få rätt antibiotika utskrivet om du verkligen behöver det, om du är överkänslig så undvik eller få alternativ. |
Gymt! WN har fått sin egna Dr. Norman. :)
|
Haha, jodå :) Med all respekt så är det där rena vilda gissningsleken och du verkar ha missat det mesta som skrivits. Det finns som sagt var ingenting alls som tyder på att det skulle förhålla sig på annat sätt än jag beskrivit ovan. Men tack ändå :)
trådlöst --> Det går inte alls att bedöma kompetensen hos min läkare baserat på detta. Till och med jag hade klarat av att skriva ut antibiotika mot en envis infektion och ordinerat betapred + antihistamin mot allergisk reaktion :) Det är inte alltid lätt att avgöra om man har astma eller inte och all astma behöver heller inte behandlas. Hör med astma- och allergikliniken på Sahlgrenska? |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:54. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson