WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Binero (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1042445)

smultronpuss 2010-06-09 19:53

Citat:

Ursprungligen postat av StefanBergfeldt (Inlägg 20358737)
Vad gnäller ni för?
Ni får precis det ni köpte, och kommer efter hand att uppgraderas.

Ni låter som ett gäng 10-åringar "Alla andra får ju". Bit ihop och gilla läget!

Du sitter i jacuzzin och vräker dig medans jag sitter här i min bidé och plaskar, inga konstigheter.

Citat:

Ursprungligen postat av Kjette (Inlägg 20358741)
Vi måste bemöta detta lite. När det gäller databaser är det normalt sett bara att maila oss så får man fler även i gamla. När det gäller utrymme är det begränsningar i själva infrastrukturen som gör att vi inte kan ge 100GB. Finns det plats däremot och man skulle behöva lite extra plats så är vi inte omöjliga. Det samma gäller om man överskrider trafiken.

Perfekt, jag som kund hade ingen aning om att det gick att lösa eventuella problem så smidigt.

fretek 2010-06-09 20:17

Jag fick en sql server db (som numera ingår) direkt när jag ringde supporten. Slapp alltså vänta tills migrationen till nya systemet så det skötte Binero mycket snyggt.

Däremot föredrar jag den gamla kontrollpanelen framför den nya då den nya är otroligt slö. Kanske har det fixats de senaste veckorna, men när jag för en kunds räkning jobbade med den nya kontrollpanelen i April var den slöare än mormors skridskor (och de kan man rida på utan att bli av med juvelerna).

lagen 2010-06-09 23:04

själv har jag uppgraderat till en Pro version och har 15 databaser vilket inte räcker.
6 gb är också för lite, skulle behöva ca 30 gb i dagsläget, så man blir lite irriterad att inte kan flytta till Binero 2.0 och ta kostnaden för det.

goose 2010-06-09 23:33

Sitter som gammal kund och är intresserad av att köra mssql och .net 4.0. Är det bara att maila o tigga för att få det alltså? :)

StefanBergfeldt 2010-06-10 08:44

Citat:

Ursprungligen postat av smultronpuss (Inlägg 20358802)
Du sitter i jacuzzin och vräker dig medans jag sitter här i min bidé och plaskar, inga konstigheter.

Ja så är det nog...

Jag går till Hemköp och köper ett 10-pack Dennis hotdogs för 13 kronor. Nästa dag när jag kommer till Hemköp får man ett 12-pack för samma peng. Då går jag naturligtvis till tidningen och berättar hur Hemköp skiter i sina gamla kunder, och så skickar jag ett mail till kundtjänst och kräver att Hemköp skickar två extra korvar till mig, för alla NYA kunder får ju 12 korvar.

Danielos 2010-06-10 09:08

Citat:

Ursprungligen postat av StefanBergfeldt (Inlägg 20358874)
Ja så är det nog...

Jag går till Hemköp och köper ett 10-pack Dennis hotdogs för 13 kronor. Nästa dag när jag kommer till Hemköp får man ett 12-pack för samma peng. Då går jag naturligtvis till tidningen och berättar hur Hemköp skiter i sina gamla kunder, och så skickar jag ett mail till kundtjänst och kräver att Hemköp skickar två extra korvar till mig, för alla NYA kunder får ju 12 korvar.

Fast detta går inte att jämföra med, du måste jämföra med ett abonemang eller liknande, när du väl sitter och äter korvarna behöver du väl inte support från Hemköp för att korvarna ska fungera att äta?

tartareandesire 2010-06-10 09:18

Citat:

Ursprungligen postat av danielos (Inlägg 20358880)
Fast detta går inte att jämföra med, du måste jämföra med ett abonemang eller liknande, när du väl sitter och äter korvarna behöver du väl inte support från Hemköp för att korvarna ska fungera att äta?

Hehe, jo, folk hittar på alla möjliga långsökta och irrelevanta jämförelser här, underhållande är de om inte annat :)

Jag ser också fram emot det nya Binero. Förhoppningsvis blir det bättre. Det jag hoppas mest på är emellertid att de tar bort allt trams som gjort den gamla onödigt långsam.

JensS 2010-06-10 11:25

Citat:

Ursprungligen postat av StefanBergfeldt (Inlägg 20358874)
Ja så är det nog...

Nej det är snarare så att du i mars köpte ett 10 pack korvar för 13 kronor.
När du ett år senare ska köpa nya korvar så får du fortfarande betala 13 kronor för tio korvar medan nya hemköpskunder får köra 12 korvar för 5 kronor plus att de får med både bröd och räksallad. Om du då i snabbköpsforumet på nätet klagar så kommer Kjell i kassan på hemköp att som plåster på såren slänga in lite rostad lök till ditt tiopack så att du är lugn till höstens uppgraderingar då du också får köpa 12 korvar som alla andra.

Där har du en jämförelse ;)

Danielos 2010-06-10 11:48

Citat:

Ursprungligen postat av JensS (Inlägg 20358895)
Där har du en jämförelse ;)

Hehehe, den var bra :D

goose 2010-06-10 12:49

Kjette, .net 4 klarar vi oss nog utan en stund till, mssql-databaser hade varit trevligt dock :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson