WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   E-kommers (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Vad utmärker en klickbar banner? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1042375)

Gustav 2010-06-04 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av Perben (Inlägg 20358171)
Jag har på senare år börjat använda banners med sökfält / inputs efter att tidigare ratat bannerformatet helt. Driver rätt stora trafikmängder till landningssidor för hotell där det förr bara fanns textlänkar. Kör för närvarande en enklare sökbanner för Hotels.com ("Vart vill du åka?", datumbläddrare och en boka-knapp, ungefär) i marginalplacering bredvid texten och där är det 7-8% av utgående besökarna som använder sig av bannern. Byter jag den till en banner utan inputs, på samma ställe, storlek och tema, sjunker det till 2%.

Kanske tacksamt just för hotell/rese-branchen, jag vet inte. Väldigt förvånad över skillnaden i alla fall.

Sökruta kan jag tänka mig fungerar riktigt bra och särskilt för den typen av tjänster.

Överlag så tror jag att interaktiva banners ger bättre resultat än andra. Så att uppmana kunden till att göra ett val redan innan han kommer till annonsörens webbsida tror jag är en bra idé. Det kan vara sökruta, rullmeny eller en simpel fråga med kryssalternativ.

lunarmys 2010-06-04 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av Gustav (Inlägg 20358183)
Överlag så tror jag att interaktiva banners ger bättre resultat än andra. Så att uppmana kunden till att göra ett val redan innan han kommer till annonsörens webbsida tror jag är en bra idé. Det kan vara sökruta, rullmeny eller en simpel fråga med kryssalternativ.

Eller ett spel ala hit/punch the monkey :)

abergman 2010-06-05 18:49

Citat:

Ursprungligen postat av El bueno (Inlägg 20358058)
Tja, rent krasst vill jag uppnå att en kvalitativ besökare med uppsåt att köpa klickar på min banner.

Utan att veta exakt gissar jag nog ändå att Loopia har stött och blött de flesta formaten och kommit fram till att den banner vi alla ser i högermarginalen här på WN ger flest klick och köp.

Absolut, men jag kan ju inte svara för alla användare, eller hur? Jag skulle nog aldrig klicka på den, men det beror mer på mitt hat mot reklam än att bannern är kass:)

Lancelot 2010-06-06 18:02

väldigt intressant.

Själv brukar jag göra mina banners såhär:
----------------------------------------

Företagslogo / Slogan

BILDBILDBILDBILD
BILDBILDBILDBILD
BILDBILDBILDBILD
BILDBILDBILDBILD
BILDBILDBILDBILD
BILDBILDBILDBILD

PrisPrisPris
PrisPrisPris
PrisPrisPris

Edit: Bild = Produktbild

Jag kör på att de klickar ifall de tycker produkten är intressant. Priset syns ju också, så inga överaskningar. Däremot tycker jag interaktiva banners fungerar bättre för att jag själv brukar 50 % av tiden inte kunna stå emot "spelbanners".

Däremot så brukar det vara typ träffa tre iPhones , Då träffar jag bara 2 och slipper omdirigeras... Men ändå...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson