WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Bästa hotellet för domänhantering? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1042346)

najk 2010-06-02 13:23

Hur ser dina kriteria ut för vad som är den "bästa" domänhanteringen?
Finns väl fler aktörer än binero och loopia att välja på?

Sweely 2010-06-02 13:25

Citat:

Ursprungligen postat av gfors (Inlägg 20357820)
Har dom domänkonton utan webbutrymme och hanterar .se?

Nu vet jag inte vad du menar med ifall de har domänkonton eller inte, men på ett konto har jag hostat runt 10 olika domäner. De hanterar .se-domäner, har för tillfället två registrerade hos dem. Resten är andra TLD's.

gfors 2010-06-02 13:40

Citat:

Ursprungligen postat av Sweely (Inlägg 20357838)
Nu vet jag inte vad du menar med ifall de har domänkonton eller inte, men på ett konto har jag hostat runt 10 olika domäner. De hanterar .se-domäner, har för tillfället två registrerade hos dem. Resten är andra TLD's.

Ungefär precis det jag menade, om man kan ha ett konto bara för domäner och inte behöver ha ett tillhörande hostingkonto. Såg bara alternativ för olika hostingplaner på deras hemsida.

Är det enkelt och smidigt att hantera DNS info för domänerna hos dom?

gfors 2010-06-02 13:43

Citat:

Ursprungligen postat av najk (Inlägg 20357837)
Hur ser dina kriteria ut för vad som är den "bästa" domänhanteringen?
Finns väl fler aktörer än binero och loopia att välja på?

Bästa blir ju en fråga om personlig smak och uppfattning, därav frågan vad ni tycker är "bäst".

Jag letar efter något guldkorn jag missat, ett alternativ som har bra kontrollpanel, enkel DNS hantering med mallar, där man kan samla sina domäner och administrera dessa. Helst Svensk men ej nödvändigt. Som sagt, något bra alternativ för ovanstående som ej är Binero eller Loopia.

De flesta webbhotell har inte någon bra lösning för domäner, utan de fokuserar ju mest på hela hostingpaket för enskilda domäner. Binero hade varit perfekt, om deras system hade fungerat felfritt.

Danielos 2010-06-02 15:28

Det finns webbhotell som jobbar hårt på detta och som har kommit långt i arbetet, vi får säkert se den närmaste tiden vad resultatet blir och hur det kommer att fungera.

Westman 2010-06-02 16:15

Haha, egenreklam!:D

Danielos 2010-06-02 16:47

Citat:

Ursprungligen postat av Westman (Inlägg 20357860)
Haha, egenreklam!:D

Nej, inte nödvändigtvis ;)

Bjorne 2010-06-02 21:29

Måste det vara ett jobbigt webbgui som man administrerar domäner i? Allt skulle bli mycket smidigare om det fanns ett api så att man kunde programmera sina egna administrationsscript med bash och curl.

akelagercrantz 2010-06-02 22:02

Har mina domäner hos Loopia men använder mig av Linodes DNS. Loopia fungerar helt ok, upplägget på kontrollpanelen är väl inte det mest logiska men det är inte svårt när man har utforskat lite. Linodes DNS hantering är dock super! Man kan importera zoner från andra namnservrar och klona egna zonfiler. Tror dessvärre inte att det går att få tillgång till DNS utan att köpa en VPS.

Sweely 2010-06-02 22:51

Citat:

Ursprungligen postat av gfors (Inlägg 20357842)
Ungefär precis det jag menade, om man kan ha ett konto bara för domäner och inte behöver ha ett tillhörande hostingkonto. Såg bara alternativ för olika hostingplaner på deras hemsida.

Är det enkelt och smidigt att hantera DNS info för domänerna hos dom?

Hur smidigt som helst! Har som sagt 10 domäner hostade på ett konto, kan enligt min plan ha 'unlimited' med domäner hostade.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:31.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson