WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Webbhotell (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Vilka rackskenor? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1042143)

Danielos 2010-05-22 00:07

Citat:

Ursprungligen postat av glennj (Inlägg 20356196)
Jag är lite nyfiken, vad var det som gjorde att FS-Data fick ditt förtroende som leverantör på colocation?

Jag erbjuder inte coloc och är otroligt nyfiken på vad som i hela friden fick dig att intressera dig för FS-Data

patrikweb 2010-05-22 00:19

Skulle väl gissa på fsdata falska marknadsföring och bedrägliga beteende. Och minst inte all deras reklam dom har i alla datortidningar.

KristianE 2010-05-22 08:48

Det låter som det är öppna stativ på FS-Data och inte låsta skåp?

Norman 2010-05-22 14:56

Du ska givetvis fråga vad för rackstativ som fsdata har.
roundhole / square hole 4 post t.ex.

Sen ebayar du som någon föreslog rackskenor, eller bestället från HP's säljakanaler direkt. T.ex. via dustin .

Patrikweb må snacka skit om alla firmor som nämns här på WN förutom sin egen.. men jag låter det va osagt om det han säger om FSData stämmer i detta fall.

johan1234 2010-05-22 18:22

Kan också fråga detta om FS-data - men än mer - vad får dig att inte välja dedikerad server idag - eller molnlösning? Har svårare och svårare att rekommendera dedikerad - men co-lo där du ändå har stort ansvar själt (om du inte kör managed på ett eller anant sätt) känns som mer jobb än vad som behövs idag? Tex att leta rackskenor? Vill bara ha ett loginnamn idag - inte mer. :-)

patrik - vad är det för falsk reklam de kör? Känner det att jag drar lite på smilbanden då de kör med reklam om dubbelt utrymme när standarutrymmet är dubbelt mot deras dubbla erbjudande hos många andra. :-) Dyrt värre i alla fall... Men - de tjänar stora pengar på sina kunder och då kanske man bara skall vara tyst. :-)

patrikweb 2010-05-22 20:28

Citat:

Ursprungligen postat av johan1234 (Inlägg 20356313)
Kan också fråga detta om FS-data - men än mer - vad får dig att inte välja dedikerad server idag - eller molnlösning? Har svårare och svårare att rekommendera dedikerad - men co-lo där du ändå har stort ansvar själt (om du inte kör managed på ett eller anant sätt) känns som mer jobb än vad som behövs idag? Tex att leta rackskenor? Vill bara ha ett loginnamn idag - inte mer. :-)

patrik - vad är det för falsk reklam de kör? Känner det att jag drar lite på smilbanden då de kör med reklam om dubbelt utrymme när standarutrymmet är dubbelt mot deras dubbla erbjudande hos många andra. :-) Dyrt värre i alla fall... Men - de tjänar stora pengar på sina kunder och då kanske man bara skall vara tyst. :-)

Bland annat saker dom skriver:

"Garanterad högsta möjliga upptid på samtliga tjänster. "
"Ny serverhall med senaste teknologin och redundans på alla tjänster. "

Det skulle varit mer

"Garanterad högsta inkompetens med senaste nertiden på alla tjänster."

carlsund.se 2010-05-23 20:31

Ojdå, det var verkligen anti-FS-Data här... Nu får ni mig att bli lite nervös :-S Anledningen till att jag valde co-lo var först och främst att det var kul att pyssla med en egen server, men även att det i längden skulle bli billigare för motsvarande prestanda jämfört med dedikerad server (då jag behöver Windows Server som har en väldigt hög månadsavgift överallt). Sen hade jag planerat att ta bilen och lämna servern till dem, hade missat att kolla att den var på andra sidan landet så det blev ju lite dyrare. Anledningarna till att jag valde FS-Data var två: lägsta månadskostnaden jag hittade plus att de inte verkar ha någon trafikgräns. Då jag bygger ett community känner jag inte att stabiliteten är prio 1 (om det är nere någon timme nån gång är det inte hela världen) utan det är pris och prestanda jag värderar högst. När den här servern inte hänger med längre tänkte jag satsa på Win Azure elelr någon moln-vps. Såå, vad är det som är så dåligt med FS-Data?

KristianE 2010-05-23 20:48

..att de varit utslagna fyra-fem gånger hittils i år?

studiox 2010-05-23 22:38

Citat:

Ursprungligen postat av glennj (Inlägg 20356196)
Jag är lite nyfiken, vad var det som gjorde att FS-Data fick ditt förtroende som leverantör på colocation?

Det är väl ungefär som att fråga varför folk kör Saab - Det märker har ju nästan gått i konkurs en sådär 1000 ggr.

patrikweb 2010-05-23 23:07

Citat:

Ursprungligen postat av studiox (Inlägg 20356498)
Det är väl ungefär som att fråga varför folk kör Saab - Det märker har ju nästan gått i konkurs en sådär 1000 ggr.

Litet dåligt exempel, även om dom går i KK slutar ju inte bilen att funka. Om man då bortser från garanti då men.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:36.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson