WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Företagsamhet, juridik och ekonomi (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=8)
-   -   Starta företag i Bulgarien? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1041064)

Dickie 2010-03-22 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av rhuse (Inlägg 20347305)
Låga skatter (lägst i europa?), låga levnadskostnader, billig arbetskraft och bra väder?

Allt utom "billig arbetskraft" eftersom jag jobbar själv stämmer bra för mig. :)
Mitt lilla företag har ingen chans att överleva med Sveriges höga skatter tyvärr.

Är det någon som startat ett företag i något annat EU-land?

Jag funderar lite över hur man ska göra. Jag tänkte försöka mig på att hitta en bra advokat i landet. Hur man hittar en bra vet jag inte men jag ska försöka komma i kontakt med andra som startat företag där och höra mig runt.

Hur skulle ni göra?

tartareandesire 2010-03-22 19:18

Citat:

Ursprungligen postat av Dickie (Inlägg 20347605)
Allt utom "billig arbetskraft" eftersom jag jobbar själv stämmer bra för mig. :)
Mitt lilla företag har ingen chans att överleva med Sveriges höga skatter tyvärr.

Är det någon som startat ett företag i något annat EU-land?

Jag funderar lite över hur man ska göra. Jag tänkte försöka mig på att hitta en bra advokat i landet. Hur man hittar en bra vet jag inte men jag ska försöka komma i kontakt med andra som startat företag där och höra mig runt.

Hur skulle ni göra?

Rent personligen skulle jag satsa på en mer bärkraftig verksamhet som även skulle överleva i Sverige eller vilket annat land som helst och först därefter överväga en flytt.

Lancelot 2010-03-22 19:59

Håller med.

Dickie 2010-03-22 22:36

Citat:

Ursprungligen postat av tartareandesire (Inlägg 20347607)
Rent personligen skulle jag satsa på en mer bärkraftig verksamhet som även skulle överleva i Sverige eller vilket annat land som helst och först därefter överväga en flytt.

Grejen är väl mest den att jag är lat, affärerna funkar okej annars, jag jobbar bara 10 minuter per dag numera.

Jag vill tjäna mer pengar + att jag aldrig gillat vårat klimat. Bulgarien kanske inte är det bästa valet om man tänker på klimatet men jag tänker både på skatter, priser i landet och klimatet.

Det kan vara kul att se något nytt än samma gamla skit jag sett i 26 år.

Lancelot 2010-03-26 16:48

Det är väldigt bra att se omvärlden. Just nu studerar jag i Skottland och naturen här är helt underbar. Tycker definitivt ni ska resa runt lite. :)

Clarence 2010-03-26 20:34

Kan inte annat än hålla med. Trevligt och vidgande för vyerna att resa runt. Själv sitter jag i Bryssel nu och jobbar på distans. Lite längre till vacker natur kanske - men väldigt varierad stad i sig. Från endast storbanker, fina butiker och trista kontor till bara pakistanska trånga nattbutiker, callshops och 2nd hand butiker på 5 minuters promenad.

Lancelot 2010-03-27 21:50

Jag skulle till Bryssel idag, men det blev inställt. :(

Det verkar vara en fin stad. :)

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson