WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Off Topic (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=7)
-   -   Betallösning SMS (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1041057)

fabian 2010-03-21 01:47

Jag tycker personligen bättre om cellsynt, dom är roligare att ha att göra med och deras API är kraftfullare än MOSMS är i standardutförande. Dessutom erbjuder cellsynt även betalnummer man kan ringa in och debitera telefonen på vilket är trevligt.

Så, om du har lite koll på programering rekommenderar jag cellsynt, är du helt novis och vill ha det väldigt enkelt så rekommenderar jag MOSMS.

StateCollapse 2010-03-21 16:44

Citat:

Ursprungligen postat av fabian (Inlägg 20347318)
Jag tycker personligen bättre om cellsynt, dom är roligare att ha att göra med och deras API är kraftfullare än MOSMS är i standardutförande. Dessutom erbjuder cellsynt även betalnummer man kan ringa in och debitera telefonen på vilket är trevligt.

Så, om du har lite koll på programering rekommenderar jag cellsynt, är du helt novis och vill ha det väldigt enkelt så rekommenderar jag MOSMS.

Men tyvärr finns det ingen prislista på hemsidan deras, Cellsynt. Jag orkar inte heller kontakta dom för då är man fast om man vill en prislista på utbetalningar vid olika summor. Därför gillar jag MO-SMS där man direkt kan se vad man själv får i plånboken vid eventuella betalningar som medlemmar gör.

fabian 2010-03-21 16:52

Citat:

Ursprungligen postat av StateCollapse (Inlägg 20347396)
Men tyvärr finns det ingen prislista på hemsidan deras, Cellsynt. Jag orkar inte heller kontakta dom för då är man fast om man vill en prislista på utbetalningar vid olika summor. Därför gillar jag MO-SMS där man direkt kan se vad man själv får i plånboken vid eventuella betalningar som medlemmar gör.

Då föreslår jag att du väljer MOSMS. Dock är det inte så att man är "fast" om man frågar Cellsynt vad deras prislista är.

Dock tror jag att du har mycket att vinna i framtiden på att inte vara så lat att du inte orkar fråga efter prislistan.

Jonas 2010-03-21 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av StateCollapse (Inlägg 20347396)

Allt handlar om är trafik.
Har du gott om trafik så får du bättre avtal osv.

StateCollapse 2010-03-21 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av Jonas (Inlägg 20347400)
Allt handlar om är trafik.
Har du gott om trafik så får du bättre avtal osv.

Nu överdriver jag lite men.

Vi leker med tanken och säger att min sida har ungefär 30.000 unika besökare i månaden och att det registreras ungefär 500-700 nya användare varje månad.

Om en medlem då köper plusmedlemskap för en månad, 30:- får jag då behålla 28:- och Cellsynt tar 1:- och operatören tar 1:-?

Med andra ord, ju bättre trafik man har, ju mer får man behålla alltså? Om jag har tillräckligt mycket trafik, så tar inte Cellsynt en krona eller vad?

elitasson 2010-03-21 18:34

Citat:

Ursprungligen postat av StateCollapse (Inlägg 20347401)

Vi leker med tanken och säger att min sida har ungefär 30.000 unika besökare i månaden och att det registreras ungefär 500-700 nya användare varje månad.

Om en medlem då köper plusmedlemskap för en månad, 30:- får jag då behålla 28:- och Cellsynt tar 1:- och operatören tar 1:-?

Med andra ord, ju bättre trafik man har, ju mer får man behålla alltså? Om jag har tillräckligt mycket trafik, så tar inte Cellsynt en krona eller vad?

Ring och fråga dem!

Jonas 2010-03-21 22:42

Citat:

Ursprungligen postat av StateCollapse (Inlägg 20347401)

Alltså inte webbtrafik utan SMS trafik.
Har du 1000st betalande medlemmar per månad så får du bättre avtal än om du har 10st betalande medlemmar per månad.

Cellsynt är människor till skillnad från MOSMS.

Sathack 2010-03-22 10:41

Även Mosms går att förhandla med om man har bra sms-trafik.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:30.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson