WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   E-kommers (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Sköta fakturabetalningar själv? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1040918)

DreamLogistics 2010-03-17 15:46

Citat:

Ursprungligen postat av Lancelot (Inlägg 20346633)
Det går att sköta fakturabetalningar själv utan problem alltså ? Speciellt om man inte har så mångra ordrar.

Det går göra det mesta själv, frågan är vad man som ägare till en butik ska prioritera.

Man kan sköta all bokföring själv, man kan leverera alla paket själv, man kan sköta all fakturering själv, man kan sköta all kundtjänst själv och mycket där till.

Frågan är hur mycket man får ut av detta och min gissning är att butiken är lika stor/liten och omsätter ungefär samma belopp nu som om 5 år.

jonny 2010-03-17 16:00

Citat:

Ursprungligen postat av Lancelot (Inlägg 20346633)
Det går att sköta fakturabetalningar själv utan problem alltså ? Speciellt om man inte har så mångra ordrar.

Det går alldeles utmärkt. Nu har jag inte drivit någon webbutik, men jag hanterade cirka 200 fakturor per månad för något år sedan och det gick ju åt lite tid till det, men det är klart det går.

erdistfroh 2010-03-17 16:49

Citat:

Ursprungligen postat av DreamLogistics (Inlägg 20346782)
Det går göra det mesta själv, frågan är vad man som ägare till en butik ska prioritera.

Man kan sköta all bokföring själv, man kan leverera alla paket själv, man kan sköta all fakturering själv, man kan sköta all kundtjänst själv och mycket där till.

Frågan är hur mycket man får ut av detta och min gissning är att butiken är lika stor/liten och omsätter ungefär samma belopp nu som om 5 år.

Vad menar du att man ska göra för att öka omsättningen då? Är inte att införa fler betalningssätt en möjlighet att locka fler kunder?

qson 2010-03-17 17:43

Citat:

Ursprungligen postat av erdistfroh (Inlägg 20346799)
Vad menar du att man ska göra för att öka omsättningen då? Är inte att införa fler betalningssätt en möjlighet att locka fler kunder?

Jo självklart är det bra, men jag tror han menar att om man själv lägger för mycket tid på annat än kärnverksamheten (typ bokföring, fakturering o liknande) är det svårt att utveckla sin verksamhet för man har inte tid. Typ...
Bättre att lämna bort till någon som gör det åt en. Självklart är det olika från fall till fall, men folk har i allmänhet svårt att värdera sin egen tid.

erdistfroh 2010-03-17 17:55

Jag förstår vad du menar gson, men i mitt fall är det inte värt att låta någon annan sköta det ännu.

DreamLogistics 2010-03-18 08:25

Citat:

Ursprungligen postat av erdistfroh (Inlägg 20346799)

Jag menade absolut inte att knäppa dig på näsan. Det jag menar är att när man drar igång sitt företag så har man en affärsidé. I din affärsidé står det inte att du ska vara bäst på att kontrollera och skicka fakturor eller att du ska vara bäst på att packa paket.

Du ska vara bäst på att sälja dina produkter.

För att vara bäst på det kommer det som vi alla vet mycket arbete runtomkring som alla gånger inte är så roligt eller givande. Istället för att fokuserar på att göra det man själv är bäst på blir det lätt att man får göra allt.

En dag kan då se ut som följande:

Töm boxen/hämta post
Svara på kundtjänst
Beställa varor
Packa beställningar
Skicka fakturor
Betala fakturor
Mer kundtjänst
Packa och leverera beställningar
SLUT PÅ DAGEN.

Vad får en sån här butik för utveckling?

Nu har jag förklarat vad jag menar. Fungerar faktureringen för dig så är det kanon. Men kom ihåg att värdesätta din egna för utan din insatts finns det inget bolag kvar.

Lancelot 2010-03-18 12:42

Underbart. Då kör jag faktiskt på det själv.

Jag förstår vad ni menar dreamlogistics, men jag tycker att man ska göra så mycket man hinner själv till en början. Speciellt om man inte har en större verksamhet.

Det är bra att kunna göra saker och ting själv innan man lämnar ut det till andra.

design.se 2010-03-18 20:13

Absolut bra att ha järnkoll innan man lägger ut det till andra.

Lancelot 2010-03-20 22:42

Precis. Har mailat Creditsafe nu. De ska ringa mig i veckan. :)

Någon som har prutat lite med dem?

najjie 2010-06-28 12:01

Vad fick du för pris av creditsafe? Funderar på att skaffa dem.
Är det någon som råkar ha exempelfilerna för integration med php liggande?
Fick prata med en säljare som knappt fattade vad jag sa när jag nämnde det.

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson