WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Feedback (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Konstgalleri (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1040577)

Perben 2010-07-20 15:46

Snabb och lättnavigerad sida. Bra idé, kan behövas en lite svennigare variant av deviantart. Smarta länkar med de små person-flikorna så man får se alla tavlorna. Diggar "Hit" och "Dit" på navigeringspilarna :)

Helt klart redo för marknadsföring imho.

Timofey 2010-07-20 19:42

Tack för era kommentarer!

Citat:

Ursprungligen postat av Savante (Inlägg 20363003)
Hej

Jag gillar ditt upplägg på sidan, snygg och clean design. Jag har inte kollat funktionaliteten dock.

Vilket CMS/system har du använt dig av bakom ?

Jag har kodat allt från rad 1 i PHP.

Timofey 2010-11-13 21:21

Fler tips tas tacksamt emot, bl.a. på förbättring av användarvänligheten.

Blomsterpassion 2010-11-13 23:35

Hej,

Bra domän!

Har inte hunnit kolla användarvänligheten på djupet, men jag gissar att det är grymt bra. Men kan ge lite spontan snabb feedback på första intrycket.

Håll i dig nu.

Jag gillar inte loggan. Tycker den är mesig med paletten och mjäkig i färgerna. Skulle vilja se något som är mer neutralt men kaxigt, mer stilrent. Typ som i KOBRAS profil. Jag skulle valt en design i grått, svart och vitt och låtit konstverken poppa ut, synas och stå för kulörerna.

Sen gillar jag inte uppmaningen" "Registerera dig" det låter ju som order i Auschwitz.

Termen "Registera" passar möjligen i "Registrera ett konto"

I sammanhanget skulle det passa med "Skapa ditt galleri här" eller "Öppna ett galleri här" eller "Skapa konto här".

Lycka till med sajten.

Timofey 2010-11-13 23:54

Citat:

Ursprungligen postat av Blomsterpassion (Inlägg 20377981)
Hej,

Bra domän!

Har inte hunnit kolla användarvänligheten på djupet, men jag gissar att det är grymt bra. Men kan ge lite spontan snabb feedback på första intrycket.

Håll i dig nu.

Jag gillar inte loggan. Tycker den är mesig med paletten och mjäkig i färgerna. Skulle vilja se något som är mer neutralt men kaxigt, mer stilrent. Typ som i KOBRAS profil. Jag skulle valt en design i grått, svart och vitt och låtit konstverken poppa ut, synas och stå för kulörerna.

Sen gillar jag inte uppmaningen" "Registerera dig" det låter ju som order i Auschwitz.

Termen "Registera" passar möjligen i "Registrera ett konto"

I sammanhanget skulle det passa med "Skapa ditt galleri här" eller "Öppna ett galleri här" eller "Skapa konto här".

Lycka till med sajten.

Tack, all feedback är till användning) Logotypen kommer inte att ändras, så länge iaf.

Gillade inte parallellen med "Registrera dig", men du har rätt att den är för uppmanande. Nu är det ändrat.

Blomsterpassion 2010-11-14 00:18

Förlåt Timofey, om jag var tuff, jag drog i för att du skulle hoppa till och reagera.

Ang. profilen, dom flesta gallerier är ju neutrala IRL för att konstverken ska synas, och dom flesta konstnärer är stilister aladåd och har en bestämd smak om vad dom gillar och inte. Det är därför jag föreslog en smula mer neutral stilren design och miljö som ingen kan ogilla och så många som möjligt kan tänka sig att synas i. Det var så jag tänkte.

Men vi har alla olika tycke och smak och alla har rätt!

Timofey 2010-12-08 20:18

Citat:

Ursprungligen postat av Blomsterpassion (Inlägg 20377981)
Jag gillar inte loggan. Tycker den är mesig med paletten och mjäkig i färgerna. Skulle vilja se något som är mer neutralt men kaxigt, mer stilrent.

Jag har insett att du har rätt angående loggan. Jag ska inom kort göra om den och se till att den inte sticker fram så mycket som den gör nu, men samtidigt är tydlig.
Tycker ni jag ska ta bort ".se" i den?

Blomsterpassion 2010-12-08 21:38

Alltid härligt att höra att man har rätt ;-) me likey

Jag tycker att paletten ska bort.

(paletten är alldeles för gullig, för förutsägbar och för mycket klisché för att vara symbol för ett konstgalleri med klass. Alla konstnärer använder inte palett, och ingen konstnär vill vara förutsägbar eller en klisché, så den går fetbort)

Jag tycker färgen beige ska bort (konstnärer är dom minst beige personer jag vet)

Men använd hela din domän konstgalleri.se, den äger!

Timofey 2010-12-08 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av Blomsterpassion (Inlägg 20382115)
konstnärer är dom minst beige personer jag vet

Jag måste erkänna att jag skrattade lite åt detta) Vad betyder det?

Tack för dina tips!

Blomsterpassion 2010-12-08 22:03

Jag kanske uttryckte mig lite för måleriskt där, men det ligger i min natur tror jag

Tror att "beige" är ett gammalt moderord från 90-talet (vilket påminner mig om hur gammal jag blivit, suck) hursomhelst ett sätt att beskriva att något är tråkigt, intetsägande, blekt, trist, färglöst eller menlöst. Som konstnärer sällan är...

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson