Domännamnet låg i deaktiverinsfasen och skulle om 2 dagar sättas i karantän.
"Jag känner däremot inte till när eller hur avier/påminnelser förfaller i .SE Direkts domänhanterare, men för min del verkar det på dig själv som att du blivit varse minst två gånger om att domänen ska förfalla - så jag ser inte att något märkligt skulle ha skett i deras handhavande utifrån det."
Det är precis här som missförståndet ligger hos kundtjänsten på se-direkt. De hade precis samma åsikt. "Vi har skickat två avier och du får skylle dig själv. Det finns inget vi kan göra nu. Skäms och ta smällen."
Problemet är att när det gäller möjlighet att förnya ett domännamn som ligger i deaktiveringsfasen är olika hos olika ombud. Binero gör det utan problem när du betalat och se-direkt gör inte alls så. Det står så klart se-direkt fritt att ha vilka rutiner och villkor som helst och högre priser och sämre villkor för att gynna andra registrars och inte konkurrera men i det här fallet så tycker jag kundtjänst skulle informerat om att det inte går att förnya ett domännamn i deaktiveringsperioden hos dem men alldelse utmärkt om jag byter registrar.
|