![]() |
Wordpress alla dagar i veckan......
|
Om du inte kan köra PHP (wordpress), kör då med blogengine.net om du kan köra .net
|
|
Jag tycker du ska köra på Wordpress, och då helst en installation på eget webbhotellutrymme. Det är lite mer jobb i början men det finns bra guider för hur du går gill väga.
I andra hand skulle jag rekommendera att köra en blogg hostad på Wordpress.com. Visst att det går att ändra din design på Blogg.se ganska mycket, men det är ju även lätt med en Wordpress-installation. Dessutom får du full kontroll över koden om du vill anlita någon mer insatt vän att styla till din blogg. Blogg.se's fördel är att det går att komma igång snabbt. Nackdel, reklam som inte går att ta bort (tror jag) samt begränsad tillgång till den bakomliggande koden. Wordpress fördelar är att du har en ren blogg som du har full kontroll över. Nackdelen är att det tar lite längre tid att komma igång. |
Det låter ju jättebra med en egen wordpressinstallation. Men jag känner att jag gärna vill komma igång lite utan att behöva gå så seriöst ut i början. Går det att skapa en valig wordpressblogg och sedan utveckla en installation på en egen domän senare?
|
Citat:
nackdelen med att ha en blogg på t.ex. wordpress.com är att du kommer växa ur den rätt snabbt och vill ändra på saker som inte går att ändra på där. Även om du känner nu att du bara vill ha en vanlig blog, så kommer du snart att känna dig befränsad i alla fall. |
Citat:
|
Även om man "bara ska blogga" så röstar jag på egen Wordpress-installation. Man behöver i princip inte kunna något för att komma igång utan det är bara att följa instruktioner. Det känns alltid skönt att ha full kontroll över det man själv står för oavsett om det är text, kod eller design.
|
Röstar på Wordpress.. Tar bara 5 minuter och installera..
|
Citat:
Samma sak gäller webben när man inte kan eller har tid att sätta sig in i saker. Ett exempel är att samtliga phpbb3 forum som ligger hos mig som är på vanliga webbkonton har inte uppgraderas på rätt länge, medan multiforumplattformen uppgraderas automatisk av oss, något som väldigt många tycker och om föredrar, detsamma gäller WordPress plattformen. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:54. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson