![]() |
Känns ju som värsta lekstugan! dot berlin känns ju inte överdrivet förtroendeingivande... Vem bestämmer över en sån domän då!? Gör borgmästaren i Berlin det? Vem kan regga där? Företag som gör anspråk på att ha näringsverksamhet i Berlin eller vem som helst?
Det där verkar obota korkat! .afr skulle kunna funka för afrika, om inte annat för att .eu fungerar (???) för oss... (Det finns ju motsvarande African Unionen. .au -kanske... men den borde vara upptagen av Australien eller Schweiz...) |
Citat:
Bakom Berlin-domänen står företaget dotBERLIN med en rad lokala intressenter, du kan läsa mer om detta på deras egen sida - http://www.dotberlin.com/. .afr är inte aktuellt vad jag vet men däremot .africa. .au är som du gissade redan Australiens landsdomän. |
Citat:
Förslagsvis ska vi väl låta aktuellt domänregister stipulera sina egna regler och det är väl om inte annat rimligt då det kostar 185 000 dollar att ansöka om en TLD (non-refundable) om de väl blir beviljade .berlin. Har du en tillräckligt stor påse pengar så kan du själv ansöka om .stockholm eller .mrbob - skulle du då fråga om "Stadsledningskontoret" och "Byggare Bob" skulle rodda dem? Sen gissar jag att Schweiz är ganska nöjda med sin landsdomän .ch, då .au som sagt skulle öka risken avsevärt att göra sig ganska impopulära bland Australiens 2,7 miljoner registranter. För kännedoms skull kan jag upplysa dig om Asien även har .asia, men men du tycker kanske att de ska ändra den TLDn till .asi ? |
Citat:
Jag tror Volvo kommer registrera volvo.tld i alla nya tld:er som kommer på marknaden. Sen om de kommer använda dem eller inte är en annan fråga. Men visst skulle man kunna tänka sig den användningen som du säger, men det bygger också på att toppdomänsadministratören klarar av att få ut budskapet vad tld:n står för och att den inte blir nedsmutsad och därmed förlorar sitt tänkta varumärke. Och det kostar pengar.... Citat:
|
Citat:
|
EvaF, jo det tror jag med, naturligtvis vill ett så stort bolag skydda sig från att andra gør något med deras varumärke, som du førstår så var jag mer inne på vad dom sannolikt kommer att ha användning av.
Angående .xxx så var det intressant läsning, men jag førstår inte helt varför man är emot att inføra .xxx, det underlättar ju før alla parter, såvæl moraltanter & gubbar som inte vill se det på nätet, såväl som før dom som vill publicera materialet. Tack før länk Eng3l! |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:26. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson