WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Allmänt (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Hur få mer aktivitet i forumet? (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1038957)

Danielos 2009-11-12 17:48

Axelsson, vilken är forumadressen?

Oskar G 2009-11-12 19:45

Citat:

Ursprungligen postat av BjörnJ (Inlägg 20329968)
Om man har nivåer med namn som dessa antyder det att den som postar har en viss kunskapsnivå, men man behöver ju inte vara kunnig bara för att man har postat många inlägg, och tvärtom så kan man vara väldigt kunnig även om man har få inlägg. Jag tycker det är bättre som det är här på WN att ranken indikerar hur aktiv man är och inte vad man har för kunskapsnivå.

Håller inte riktigt med. För mig är aktivitet inlägg över tid, inte antal inlägg.

Danielos 2009-11-12 22:34

Citat:

Håller inte riktigt med. För mig är aktivitet inlägg över tid, inte antal inlägg.
Där håller jag verkligen med!

Anders Larsson 2009-11-12 23:16

Kanske lite oetiskt, men varför inte anlita spökskrivare?

BjörnJ 2009-11-13 00:20

Citat:

Ursprungligen postat av Oskar G (Inlägg 20331050)

Jo, det är sant. Min huvudpoäng var dock att få/många inlägg inte behöver betyda att man har liten/stor kunskap, vilket man felaktigt skulle påstå om man använder ranknamn som "Amatör" och "Proffs" baserat på antalet inlägg.

Davve 2009-11-13 00:23

Det är som att fråga, "hur får jag mer lönsamhet i min verksamhet"
Det enda som fungerar är ju hårt arbete. dessutom måste du hitta ett ämne som folk vill diskutera. Du bör även ha några kunniga på området som kan svara på frågor, tipsa om saker mm.

Köpa reklamplatser till en början, var aktiv.

FredrikNas 2009-11-13 08:33

Jag skulle föreslå att du gör intervjuer, jämfør produkter, skriver om dom senaste trenderna, och kanske t.om betalar någon som har gått ner mycket, alternativt gjort något annat bra att komma in och svara på frågor i en textbaserad chatt.

Mina tips rør alltså søkbara ämnen, har du intressanta artiklar, och skriver på ett bra sätt så tror jag nog att du kommer att få mer liv.

Sen naturligtvis: køp reklam!, du kør din sida i en hård branch.

Ciffan 2009-11-13 23:35

Jag har följt MacHeist (lägg till com på slutet för at komma dit) ett tag och jag är imponerad över deras kreativitet när det gäller marknadsföring. Gratisprodukter, twitter- och facebook-kampanjer etc. Senaste sak jag lagt märke till och som skapade aktivitet i forumet var att producenterna (programuvecklare) var där under eget namn. Man gav ut deras program till besökarna och sedan kunde de diskutera med utvecklarna i forumet. Mycket populärt och intressant att besökarna tycktes tacksamma för att producenterna tog sig tid att vara där och diskutera med dem.

Idén borde man kunna ta över till annat och istället för att dela ut saker gratis kan man skriva en artikel om dem och nog kan väl en del företag tänka sig at ställa upp och svara på frågor under en period.

Att göra saker gemensamt kan också vara intressant. Kost och viktminskning? Kanske en gemensam receptsamling och ge poäng för hur många recept man bidrar med? Kan byggas på med att man en gång om året, kanske till jul, gör en snygg pdf av dem och delar ut till medlemmarna. Kan desutom användas på andra ställen som "lockbete" "Gratis receptsamling om du blir medlem på vårt forum".

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson