WN

WN (https://www.wn.se/forum/index.php)
-   Affiliate- och annonseringsprogram (https://www.wn.se/forum/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Officiella Frossle-tråden (https://www.wn.se/forum/showthread.php?t=1038139)

gowiththeflow 2009-09-29 16:29

De kanske inte har märkt. Ett litet tips från mig: www.pingdom.com

elofsson 2009-09-29 17:01

Men shit va risigt. Flera timmar nu.

teddyjohan 2009-09-29 17:33

Jag upplever inga problem med Frosslesiten i skrivande stund. Sen så vet jag att uptime är viktigt, av förklarliga skäl extra viktigt för WN:s medlemmar, men det är väl inte hela världen om en site ligger nere några timmar av tekniska skäl? Såvida det inte finns en historik av problem tror jag nog att Frossles trovärdighet är att anse som orubbad...

Jag är för övrigt också intresserad av att gå in som annonsör men jag är nyfiken på vilka snittnivåer som gäller för pay-per-sale (kr). Vart bör man lägga sig?

pontus 2009-09-30 01:15

Citat:

Ursprungligen postat av teddyjohan (Inlägg 20324156)
Jag upplever inga problem med Frosslesiten i skrivande stund. Sen så vet jag att uptime är viktigt, av förklarliga skäl extra viktigt för WN:s medlemmar, men det är väl inte hela världen om en site ligger nere några timmar av tekniska skäl? Såvida det inte finns en historik av problem tror jag nog att Frossles trovärdighet är att anse som orubbad...

Jag är för övrigt också intresserad av att gå in som annonsör men jag är nyfiken på vilka snittnivåer som gäller för pay-per-sale (kr). Vart bör man lägga sig?

Jag klagar inte främst på nertid, det har hänt tom Google. Det största felet är att de inte kommunicerar problemet, nu kan de mycket väl ha mailat alla medlemar eller har en text som syns först när du är inloggad som beskriver problemen, det vet inte jag. Men man kan tycka att en tweet: "tekniska problem, beräknas vara tillbaks om 6 timmar. All tracking funkar normalt" inte borde vara helt omöjligt, ÄVEN om man har tekniska problem.

Det är ju lixom a och o att kommunicera med sina kunder och potensiella kunder, det är främst därför jag anser att de saknar trovärdighet.

Frossle eller någon annan som vet om nedtiden påverkade annonsserver, tracking, osv?

Lumax 2009-09-30 01:28

Nedtiden påverkade inte annonsvisningar eller trackingen, som tur var.

Frossle.com 2009-09-30 06:23

Hejsan,

Igår skedde en temporär serverflytt, under den tiden var siten nere.

Vi beklagar detta.

Mvh
Katri
Frossle.com

Lumax 2009-10-02 15:30

Knappt en vecka kvar tills loggningen av annonsvisningarna ska vara fixat.
Jag hoppas såklart att "worst case scenariot" inte inträffar, så att loggningen kommer igång snabbare än så. ;)

El bueno 2009-10-03 15:59

Hej, när ska ni fixa ett telefonnummer man kan ringa till? Känns inte seriöst med ett ynkligt formulär på sajten (även om företag ÄR seriöst)

Frossle.com 2009-10-05 14:34

Citat:

Ursprungligen postat av El bueno (Inlägg 20324656)
Hej, när ska ni fixa ett telefonnummer man kan ringa till? Känns inte seriöst med ett ynkligt formulär på sajten (även om företag ÄR seriöst)

Hej

Vi har tyvärr ingen möjlighet att i dagsläget erbjuda telefonsupport, men om ni skickar ett mail till oss via formuläret och vill bli uppringda så ringer vi självklart upp er så snart vi kan.

Eftersom vi har vuxit långt över våra förväntningar så har vi återigen varit tvungna att byta server hos leverantören och ligger därför nere för tillfället, vi bör vara upp igen inom en timme. Vi beklagar detta.

Vi kommer byta leverantör inom de närmaste dagarna och då kommer sajten att fungera full ut som vanligt.

Mvh Alexander Undén

Frossle.com 2009-10-05 14:58

Hej

Nu är vi uppe igen

Vi beklagar avbrottet

Mvh Alexander Undén

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson