![]() |
Nu handlar det bara att publicera uppgifter inte att hota, är stor skildnad.
Enda som trakaserar är väl Antipiratbyåron som skickar hotbrev till folk, så ser ingen skildnad att dom får tillbaka lite. |
Hotbrev och hotbrev, man gör ju faktiskt något olagligt när man laddar ner.
But hey, inget krig nu, jag laddar också ner :D |
Dom skickade faktiskt hotbrev innan nya lagförslaget var igenom. Sedan finns ingen riktigt beslut att gå på riktigt än.
Så kallar det hot och trakaserier om dom skickar ut massa hot till antagligen även massa små ungar som sitter och tankar lite samtidigt som dom bröt mot lagen då. För ISP har inte rätt att lämmna ut uppgifter till dom och sedan hade dom inte tillåtelse att lagra IP nummer då. Så tycker det är rätt att klämma åt dom själva att publicera uppgifter så kanske dom fattar hur det själv är. Sedan sluta snacka om att det är ett lönearbete Ponten njuter av att klämma åt ungar. Se bara hur ond han ser ut. Och även yrkesmördare som tar betalat är ett lönearbete, så bara för att man gör något man får pengar av så betyder det inte att det är okej bara för den saken. |
Jag tror snarare Ponten är glad för att nu har han en riktig guldgruva och det är ingen liten guldgruva. Snart kommer det fler antipiratbyråer tills marknaden tar slut. Sen är skiv -och filmbolagen nöjda och kan höja priserna.
En annan eller parallel utveckling skulle kunna vara att det kommer ut fildelningsverktyg där det inte går att se vilket ip som verkligen delas ut. Då blir det fritt fram att tanka ner. För filmindustrin så tycker jag dom skulle satsa på att detektera/störa ut folk som har filmkameror med på bion. Där tror jag folk är villigare att betala om det är en bra film. |
Citat:
|
Citat:
Jag hade gått mycket mer på bio om det hade funnits någon form av biovakter. Min plan att gå ner till biografen och lägga 50spänn i kassan nästa gång det kommer en storfilm. Därefter tacka för att jag fick ladda ner den o se filmen i lugn och ro. |
Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:04. |
Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson